|
|
|
|---|---|
|
Registreringsbesiktigade och kontrollbesiktigade min importerade E91 i onsdags och fick registreringsbeviset igår. Bilen är helförsäkrad och påställd nu men skyltarna har inte kommit än. Förmodligen kommer dom på måndag men är ju lite sugen på att köra redan i helgen. Kan det räcka med att sätta en hemmagjord skylt i vindrutan och bakrutan eller krävs det riktiga skyltar för att få köra? | |
|
Är den regbes,försäkrad samt påställd så kan du lugnt köra med bilen tills skyltarna kommer..det gjorde jag när jag importerade min M3 Cab Individual 2006 från BMW Munchen i slutet av Maj.... Länk |
|
|
Ha med dig regbeviset,regbes papperna ifall du skulle bli stoppad.. Du fick ju veta ditt *svenska* regnr hos bilprovningen när du regbes.. Så ut o kör:) |
|
|
Tänkte mest på att det är böter på att köra utan skylt fram och det är jag inte så sugen på att betala. Att du inte blev stannad betyder iofs inte att det är ok, du har ingen länkt till någon paragraf där det står att det är ok som man kan hänvisa till för en eventuell trafikpolis? jag gissar att de inte räcker med att säga att du körde så i våras :/ Körde du med de tyska exportskyltarna eller med hemmagjorda svenska? |
|
| Jag köpte bilen av en av regionscheferna/eller va dom kallar sig, som jobbar på BMW Munchen Filiale Syd..bilen stod på honom privat,och han var bussig nog att låta mig köra hem på hans privata tyska skyltar,så jag körde med dom tills mina svenska skyltar kom,därefter skickade jag tillbaka dom tyska skyltarna till honom.. | |
| Ok, det kanske fungerar bättre att göra så då de kan tro att du är en vanlig tysk turist men en uppmärksam trafikpolis ser förmodligen att jag kör med exportskyltar och det kanske inte är lika ok | |
| Ska ju inte vara några problem..slår han in numret på dina tyska exportskyltar så får han automatiskt upp ditt svenska reg nr...jag hade kört,utan att vara orolig...en bekant till mig importerade samtidigt som jag gjorde..han blev stoppad för trafikkontroll av polisen,och hade de tyska exportskyltarna på..Han visade dog regbes,regbeviset,att bilen är påställd,försäkrad m.m,samt uppgav de svenska reg nr för bilen..Inga problem,och inga böter | |
|
Ok, då kanske det är lugnt tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.