AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.507

vad ska man ge för en 740 e38 med rasad motor?

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
ska kolla på en e38 -94 med rasad motor imorgon. Bilen har stått i 2år ute och vad jag sett när jag åkt förbi den är att det börjar krypa lite rost i nedkant på framdörrarna. Enl ägarens beskrivning så skramlade det till i motorn o sedan bogserades bilen hem så motorn lär vara skrot.

Bilen var i så pass skick så ägaren åkte genom eurpoa med bilen bara veckor innan raset och den ska gått riktigt bra. Mätarställning ca 20 000mil.

Jag har inte pratat pris med ägaren överhuvudtaget utan ska åka o ta en titt på bilen då den står ca 1,5mil hemifrån. Vad tycker ni man kan tänkas ge för ett sådant objekt som inte ens kan provköras??

vinterdäck sitter på med dragna dubb + 19" sommardäck 2st nya 2st blanka
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
12-15000 kanske? Beroende på fälgarnas skick.. Du kan köpa billigt och sälja fälgarna:)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Om JAG skulle köpa den och försöka få den rullande igen så skulle jag knappast ge över 10000kr för den...

En intressant fråga i sammanhanget är om bilen stått på en gräsmatta t.ex..?
Två år ute "på gräsmattan" är aldrig bra för bromsarna/underredet...t.ex.
En annan intressant fråga är om det är skinninredning och iofs utrustningsnivå annars också(ifall någon vill börja sälja prylarna som är värt att sälja och skrota sedan).

Men visst kan han kanske få en smula mer, men den där bilen säljer inte sig själv..
Tror jag :)

Mvh Janne.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
nu står bilen hemma.. priset blev helt rätt 4000kr.. Utrustningsnivån är väl kanske inte enorm för att vara en E38, men skinn, elstolar, dubbelglas i sidorutor mm.. En hel del finns att göra med bilen men den ska ut på vägarna igen :)
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
hall112: Kul att du tänker fixa till bilen och ta den i bruk igen. E38:an är en av mina favorit Bmw:s designmässigt. Har själv en E39 som jag tycker är oerhört vacker. Tycker modellerna som kom efter dessa vackra vagnar som tex. E60/E65 inte var i samma klass skönhetsmässigt. Nya F10/F01 är betydligt bättre men tycker fortfarande "våra" vagnar är svårslagna.... :)

Lycka till.

Mvh/ Kermit

Min Bil-blogg. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.