AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
12.739

Trim till 325d e9x

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag tror inte att moderna dieslars "flaskhals" är liten IC i första hand, utan snarare partikelfiltret. Med filtret borttaget så kan uppgradering av IC:n vara aktuellt?

Mvh
ma
212
macattac
520d Touring -09
mmm...kanske stämmer, men vill i första hand inte plocka DPF..kör cat-less på mustangen får räcka med en miljöbov på uppfarten :)

Visa användare
122
ducc
BMW M2
Vi gjorde en sån jämförelse på BMW på 325d och 330d och programmet hävdade att det var några få saker som skilde, det var inte topp, turbo och sånt man kunde tro i alla fall.
Det kostar för mycket att ta fram en helt ny motor utan man fixar det med mjukvara istället...
Detta är samma hos många biltillverkare man tillverkar idag bilar av olika märken i samma fabrik det ända som skiljer är emblemen på bilen…??!
Verdi
Automaten på 330d är betydligt kraftigare än den på 325d. Vet dock inte hur de manuella lådorna skiljer.

Själv plockar jag ut 280hk ur min (bluefin). Är såklart sugen på mer men det som sinkar prestandan mest är automalådan som verkligen inte är särskilt snabb. Provade en Audi S4 i våras och det var stor skillnad.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Verdi: min -12 är specad för över 600nm inte samma aut som de tidigare modellerna. Osäker på om automaten skiljer alls på de sista modellerna, på det tidigare så var det om du skriver. Kör på 300&600nm begr på 1:an och 2:an... grymt nöjd.
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Där har vi flaskhalsen det är inte samma automat låda på 325:an som 330:an jag kör manuell låda då jag inte gillat "Gubblåda"... ;-)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Man behöver inte åka till Norge för att få ESS på bilen, oftast kan du läsa på programvaran själv med en bärbar dator till ODB2.

/DJ
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ett väldigt billigt trim framförallt till dieslar är methanol! Ett Coolingmist vc2 kit gav +50hk på min kompis 330d e46, han köpte det av mig för 2500:- så det är rätt många hk/kr :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.