|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som vet hur man byter microswitchen bak på glasluckan på en e39 touring? Jag har plockat ned det mesta men själva switchen sitter kvar på rutan, likaså pinnen för torkararmen är kvar. Jag får inte loss insatsen och vågar inte bända för hårt med risk för att rutan spricker. | |
|
Kolla här om det är till hjälp: Länk Länk Länk Mvh Ubbe |
|
|
Hej! Axeln till torkararmen sitter med en låsring. När axeln var väck fick jag kapa bort resten med en liten vinkelslip. Får vara lite försiktig så man inte kapar i rutan,,, Lycka till! Janne |
|
|
Tack för era svar. Jag vet att det är sladdarna vid vänster gångjärn som är av så operationen med att bara byta microbrytare räcker tyvärr inte. Sladdarna är av så pass långt in att jag inte ens ser eller kan få tag i dem. Riktigt knasig konstruktion. Torkaren funkar. Och det är det viktigaste. Är det någon som har en enkel lösning för att åtgärda sladdarna så blir ingen gladare än jag. |
|
| Boot lid open av det hela? | |
|
Länk Läs ovan tråd för att öppna glasluckan. Borra ett hål i verktygsfacket 105 mm från det hålet som redan finns där. Tryck sedan på en silverfärgad pryl med ett finger eller mejsel till höger så öppnas luckan av sig själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.