|
|
|
|---|---|
|
Hej! Via kontakter har jag hittat mig en m3 e30 som jag är eventuellt är sugen på. Det tråkiga med bilen, är det att den kommer från tyskland, saknar service bok och dokumentation från tyskland. Jag har själv skådat bilen med min egna ögon, på alla generella e30 symdromer. Allt verkar vara bra, och bilen skick är väldigt fint! Den går kanon i motorn och drivlina också. Den ända dokumentation som finns är från sveriges ägare. Synpunkter ifall detta verkligen är rätt köp eller inte? Vad har DU gjort? | |
|
Om den varit i Sverige under majoriteten av tiden, tex om den importerades då den var 3 år gammal så är dokumentationen kanske ändå rätt ok, trotts att den fattas från de 3 första åren. Kan du beskriva hur tunn dokumentation är? När importerades den och varifrån? Om bilen känns rätt, och priset är rätt så köp den. Du skall ju köpa bilen för att du vill köra den inte för att läsa dokumentationen :). |
|
|
Den kom till sverige -06. 3 ägare i sverige sen dess. Finns kvitton på ca 25.000 tusen. That's it |
|
|
ocj självklart skall den köpas för att köras. Men de kostar lite dessa bilar, och ska ju kunna säljas eventuellt någongång också! Mvh |
|
|
Just pga denna situation kanske du har chans att få ett bra pris på en fin bil. Det lät som att det var mycket lite dokumentation, i princip obefintlig... Försök att gräva lite så kanske du kan hitta mer information om bilen. Entusiaster som köper dessa bilar brukar vara noga med bilägandet och därmed även dokumentation, så det höjer ju en liten flagga att vara på sin vakt. Är den importerad från Tyskland eller annat land? Usaimport står ju inte så högt i kurs enl mig. Tyskarna är är noggranna med sina bilar än amerikanarna, där bilen är mer av en förbrukningsvara. |
|
|
Den kommer från tyskland. Kan man möjligtvis få fram någon dokumentation på chassi nummer ifrån tyskland? Möjligtvis ägare, eller något register som vv.se fast i tyskland. Känns ju inte som det borde vara omöjligt att leta reda på gammal info. Mvh |
|
|
Allt är i grunden en fråga om pris kontra skick. På en såpass gammal bil som inte har gått extremt lite dvs under 12.000mil spelar s-boken enligt mig ingen roll. Det som jag hade tittat på är skick och antalet ägare och hur frekvent bilen har bytt ägare. Antalet M3E30 är inte så högt så de flesta av bilarna är "kända" i dessa kretsar. Är den svart och börjar på X? mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Det låter som en bra bil du hämtat hem :) Grattis till bilen. Skönt att allt gått smidigt. Mattsvarta njurar och original 18" låter som en bra kombination. Blackline bakljus är ju snyggt till vit bil och svarta detaljer, men inget måste :) | |
| Harkel... Det var visst inte rätt tråd som var uppe på min iphone :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.