|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har kollat runt lite på Mobile.de i några dagar. Av vad jag har kommit fram till så årsmodeller mellan 05-06 skiljer inte mycket jämfört med här i sverige. Men bilar från årsmodell -07 (LCI) skiljer det lite faktiskt. Så personligen tycker jag då,att det värt att ta hit en LCI Modell eller vad tycker ni som kanske har lite bättre koll på detta? | |
|
Det beror ju på vilken prisskillnad du talar om. Lägg gärna ut några exempel. /Anders |
|
|
Allt från 15-20,000€ ej över 20,000€ Standard bilar 523.525.530 520D,525D |
|
|
Här har jag 2 bra exempel som skapar stort köpsug: 750 för kaffepengar: Länk Kombi för pappa: Länk Dessutom Premium Selection resp Junge Sterne |
|
|
Fantastiskt låga priser måste jag säga. Samtidigt kan man ifrågasätta milen men de borde väl vara ärliga med hänsyn till vilka säljföretag det är. 370´ hemma för E63-an känns ju riktigt billigt även om det verkar vara en -08. 270`för 750-n likaså även om den känns lite "gammal" i designen nu, men otroligt mycket bil för pengarna och med en omgång nya 20" blir den nog rätt läcker och framförallt underbar att åka i. Körglädje saknas tyvärr i 750-n tycker jag, mest en glidarbil. /Anders |
|
|
Bra pris på Mercan... ___ //Ulf |
|
|
blir bara en rysare om det blir fel på Mercan, inte världens bästa kvalitet på 08-orna och en sån på verkstaden blir mer än en rysare /Anders |
|
| Anders: Berätta mer! Hur ser du att det är en 08:a? Vad är det som kan strula? | |
|
Det står i annonstexten att det är modellår 2008. ___ //Ulf |
|
|
I beskrivningen så står det bl.a: (Modelljahr 2008=modellår 2008) dock lite ovanligt att det är i detta fall en 08-a när den verkar vara första gången reg i janari 2009, men inte helt ovanligt när det är "lyxbilar" att de blivit stående osålda (kan då vara värt att kolla specen noga så den inte saknar en "väsentlig" option, som många vill ha, varför den blivit osåld) Weiteres: •Modelljahr 2008 •AMG Drivers Package •AMG Fußmatten •AMG Performance Lenkrad mit kleinerem Durchmesser •Abbiegelicht •Adaptives Bremslicht blinkend •Durchlademöglichkeit •Einbruch- und Diebstahlwarnanlage (EDW) •Fahrdynamischer Sitz links •Fahrdynamischer Sitz rechts •Innen- & Außenspiegel autom. abblendend •Innenhimmel Alcantara etnagrau •Innenraumabsicherung •Komfort-Telefonie •Premium-Paket •Scheibenwaschanlage beheizt •Scheinwerferreinigungsanlage •Sidebag im Fond links und rechts •Telefonantenne •Vogelaugenahorn schwarz /Anders |
|
| Aha, ser det nu. Det stod inte där när jag sparade annonsen. Dom har sänkt priset med 4000E också. Vad är det för modellspecifikt fel som kan uppkomma på 08:an? | |
|
Jag visste inte att svensk också köper bilar från Tyskland. Den är ett populär hobby här i Finland. Jag tyckte att ni har Saab och Volvo och att det räcker. De skulle räcka till mig. Just ny ska beställa MB C-klass från Tyskland. Den är 35 % billigare i Tyskland. [url=Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.