AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.873

När klassas det som långmilare?

ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Hur långt ska en bil ha gått för att man ska börja dra öronen åt sig? Egentligen är väl mil/år mer intressant då jag tittar på lite olika årsmodeller.

Ska man även se skillnad mellan svensksåld och import?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Beror ju på hur gammal bilen är kontra hur många mil den gått. Lättare med några exempel annars kan man rabbla upp hur många olika bilar som helst.
Finns det dokumentation som kan styrka bilens historik spelar det egentligen ingen roll om det är import eller svensksåld.
Det jag ofta blir mest skeptisk till om det är många ägare under få år. Milantalet är mindre viktigt bara det finns historik som styrker att den underhållits ordentligt.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Det är ju nyare 320d/325d jag kollar på. -07/-08 och framåt. Runt 8-10k hade inte var några problem, har ju kört nästan 9k med den -07:a vi har idag.

Jag har ingen koll alls vad gäller service på BMW, tydligen är det mest individuellt, dvs att det finns inga klumppaket som andra tillverkare?
Skicket avgör för mej oavsett miltal ( om den inte rullat +40' mil vill säga ).

En välvårdad,välservad bil betyder mer för mej än en mindre "älskad" bil fast mindre miltal.

Långmilad brukar allmänt användas där fordonen rullat som taxi med 30' eller mer på mätaren fast bilen bara är 3-4 år gammal.
zcooter
Om bilen rullat 1000 mil eller mindre per år, Kan jag tycka blir en lågmilare. Sedan är det ju inte fel om bilen är i så bra skick som möjligt och kupeen ser hel o fräch ut
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Hur funkar service på BMW nu? Har man skippat det där med stora servicar och bara köra enl. vad bilen tycker att den vill bli servad?

Denna dök upp häromdagen, Länk drgyt 4000mil/år i 3 år låter ju helt ok, men är det någon större service på gång så är det ju inte lika intressant. Däremot får man ju hoppas att den är fullservad då det varit gratis.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om den går 4000 mil per år är det nog två, möjligen tre, tillfällen då den servats innan gränsen vid 8000 mil nåddes.

garfunkah
E91 325iM -10
Ah, just det, max 8000 mil kan vara bra att ha koll på också. Får se om bilen är kvar när jag har möjlighet att ta mig dit om ett par veckor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.