|
|
|
|---|---|
|
om man kollar på fabriksdata på min gamla skuta så står de att den ska snitta 1,1L milen i 130-140 km/h. har idag kört ca 50mil och snittat 0.86L milen. då har jag legat på jämn gas och farten har mestadels pendlat mellan 120-140. ganska förvånande och imponerande för en så gammal bil i den farten. inte har väll detta med m3grenrör och m50 insuget att göra tro? BMW ownz | |
|
Min 328i dricker precis under 0.7L/mil (Mätt i praktiken, ej färddator) i 130km/h mätarfart så jag tror inte dina siffror är ett dugg orimliga. Min bil är helt original, i allt från insug till däcken i cykel-dimension (16", 205 breda har jag för mig). Visst är det en gammal snåljåp! :) //Bjersér |
|
|
Nu är det över 10 år sedan jag körde 328i E36 men den låg oftast strax under litern blandad körning och på längre turer betydligt lägre. I jämn landsvägsfart kunde man ligga på 0,7 så jag tycker nämast att 1,1 på motorväg 120-140 är ganska högt. När jag körde hem min fd M5 E39 från Tyskland så var det 65-70 mil motorväg som stundtals avverkades i högre hastigheter och det slutade på en förbrukning på ca. 1,15. Alla bilar jag haft drar ju mindre i 120-140 än vad tillverkaren anger som genomsnittsförbrukning och för 328 anges det 0,93. För M5 anges det till 1,39. ___ //Ulf |
|
|
okej då måste jag fått fel uppgifter. kan tillägga att de var 2 stopp inräknade. men de kan inte haft så värst stor inverkan på den sträckan. BMW ownz |
|
|
För 2 vintrar sedan körde jag Vemdalen-Sundsvall med 3 personer och full packning med min 328 Coupe -95. Då den sträckan dog den 0.85l/m så dom går riktigt billigt då var det iförsej inte tal om några 130-140km/h utan snarare 80-90 kanske pga halka. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.