|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska kolla på denna Länk I helgen någon som kanske vet något om bilen? | |
|
Ser grym ut men 9 ägare på 3 år sedan imp. hade nog fått mig att backa iaf? |
|
| Jo det gjorde mig oså lite skeptisk, men kanske är ett par bilhandlare iaf! Ska kolla på den o sen får man ju utgå ifrån det! | |
|
Jo det behöver ju inte betyda något alls hellre 9 pedantiska ägare än 1 slarvig Otroligt va dem har sjunkit i pris då, men driften är ju inte av denna värld heller:-( |
|
|
Hej. Jag har varit spekulant på den där bilen under slutet av förra året. - han tog inte mitt bud på 430k.. Den är importerad av Autoperformance om jag inte missminner mig, sen har de sålt den till en kund, som sedan lämnat den till AP igen för försäljning, även denna kund hade den för försäljning hos AP och nu verkar Skånska bil tagit över uppdraget. Skånska bil ägs för övrigt av en släkting till UCARS. När jag tittade på den så var det en ägare som haft den >2 år om jag kommer ihåg rätt, det var VDn till ett större Sängföretag i södra Sverige. Jag hittade inga konstigheter med den iaf. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Fasiken, nu blev jag osäker.. Denna står hos AP: Länk Jag får försöka leta upp regnumret - för den som länkas tidigare har om inte annat ett väldigt snarlikt regnummer. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Ska faktikst kolla på den hos AP efter att jag kollat på denna, sen får man se vad det blir av det! | |
| Undrar om dom ångrar sig över att ha nekat ditt bud nu giriga jävlar :) | |
| innan du köper bilen se till att få allt gjort, me de vill jag säga lita inte på snacket att de blir gjort sen, för då kommer han börja leta fel på ibytesbilen och försöka kompensera med det, mvh, | |
|
Denna bilen har ägts av sova i malmö har jag för mig Länk Den härLänk bilen var jag intresserad av när den var till salu på en annan firma i lund innan skånska bil köpte in den, och denna var inte importerad av ap utan någon bil lackare i trollhättan som också har gått i konkurs och det fick mig att dra mig ur. Har för mig att firman hette troll lack eller något liknande! |
|
| Ok drawls har du tittat på bilen? | |
| Nej! Men känns lite oroande att en lack firma har importerat den tycker jag. | |
| Pruta friskt! Jag sålde min M5 touring idag, och jag hade EN seriös spekulant på drygt två veckor... det är definitivt köparens marknad! | |
|
För 6-12 månader sedan så var M5T rejält billigare i Tyskland för att inte tala om Italien men nu verkar prisnivån i Sverige ha justerats ner avsevärt och ligger mer i nivå med Tyskland. ___ //Ulf |
|
|
Drawls: Om nu bilen mot förmodan skulle va omlackerad på ett seriöst sätt, skulle det hindra dig ifrån att köpa en bil? Jag anser att så länge det är riktigt gjort så är det inget negativt, men givetvis så får man ju kolla upp den ordentligt innan man skriver några papper! Joxgbg: Jag ska lämna bil i byte, och har redan sagt vad jag vill lägga imellan, sen så får man ju se hur allt ser ut, är bilen i bra skick och jag inte finner allt för mycket att klaga på så kanske det blir affär! grattis till att du sålde din bil kontant förmodar jag, inte många som gör det idag, om det nu inte är till väldigt rätta pengar! Har också kolla av Tyskland och markanden är ju ungefär som här hemma, de flesta som är till salu är ju Import, sen ska den hämtas i Tyskland oså, det kostar tid o pengar! |
|
|
BKZ är det inget fel på . En kompis till mig som haft den innan och då var den superfin . Jag har rekondat den 2 ggr så den bör vara fin fortf. Tror den hade gått ca 6000 mil när han sålde den. Henrik |
|
| mr_m3: Jag hade varit mer rädd för att det inte bara var lacken som det var fel på. För hur risig i lacken kan den ha varit? Och i så fall - varför? | |
|
Houke: Det låter ju bra det, hoppas den är lika fin efter 1500 mil men de ska den nog vara! Acey: Jag har haft åtskilliga bilar, många som har varit omlackerade men mest front som stötfångare, huv, skärmar, speglar, bilar är oftast mer blästrade i fronten än vad en sv-såld bil är, då vi har max hastighet på 110km/h i Sverige men en betydligt högre hastighet i Tyskland, och det innebär oftast en mer blästrad front, och för att bilen ska upplevas som fin så blir resultatet oftast att man lackerar om vissa partier, men visst bilen kan ju vara total smälld o reparerad på en baltisk hobby verkstad, men jag betvivlar det, då bilen enbart har rullat 10 mån i Tyskland! Men jag lämnar ett besked på söndag eftermiddag om jag kör den hem eller inte, det återstår att se! |
|
|
Så, då vart söndagens utflykt avklarad! Är ju inget annat än besviken när man har kört ner till Eslöv på avtalad tid, kommer ner vid 11, o ser att Skånska bil har hela sin vagnpark utomhus, redan där får man "tyskbakgårdshandlare" feeling! Kollar över bilen och den va ju abslout inte i det förväntade skicket, stötfångaren fram var folierad i svart plast o det va då inget vidare snyggt gjort, såg fördjävligt ut, väldigt mycket stenskott, djupa stenskott i rutan, fanns nog inte en enda karossdetalj på bilen som inte var repfri, bakstötfångaren var rejält motkörd o repig, invändigt ostädad, men såg för övrigt rätt fin ut i skinnet! Ända positiva va väl att det va inga större kantsttötningar på fälgarna, fram däcken va bra, bak något sämre! Så ska man åka långt så kan jag inte rekomendera denna firma då skicket va över lag dåligt på flertalet bilar han hade stånde på sitt inhägnade område! Så efter 20 min väntande så begav vi oss, då man bara blir förbannad när skicket inte är som utlovat! Körde vidare bort till Ucars för att kolla läget, men fick även där ett dåligt intryck av skicket på bilarna, samt 1 säljare på 7-8 kunder som ville kolla på bil, så vi åkte därifrån ner till Lund, men där va det stängt, åkte till vellinges autopreformance där fick vi dock ett väldigt seriöst intryck av bilarna som stod där, men man skulle avtala en tid för att kolla på bilarna o vi hade bråttom hem, men ska iaf ner där i veckan o kolla på deras M5a så hoppas det ser bättre ut! |
|
|
Japp, på Ucars måste man nästan "känna" någon för att kunna handla bil:-) Jag har handlat bil av Simon själv, (ägaren) då var det inga problem..jättetrevligt bemötande och provkörning är inga problem. Men resten av säljarna....nja...sen förstår man såklart att många spekulanter bara är inne för att kika/snoka/provköra och det kan ju göra att de drar öronen åt sig... Men som en säljare på Häggenäs brukar säja: får man inte provköra så säljer man heller inget....SÅ SANT MVH Peter |
|
|
mr-m3: vem äger egentligen"skånska bil"? det ligger väl i Ucars gamla lokaler trodde jag? MVH Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.