|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| För att beställa konturstolar måste man först betala för komfortstolarna. Alltså 256e extra förrutom 1457e. | |
|
Okej, de må vara dyrare men det är inte sagt att jag tycker det är bekvämare... BMW 4 Life |
|
|
Jag skulle gissa att det är som HJH säger, det låter dessutom mest logiskt. Med tanke på hur ovanliga stolarna är. Stephan, jag och andra ifrågasätter inte skicket på bilen utan priset. Bilen som sådan är ju inte värd pengarna då du kan få en mycket bättre bil i alla avseenden för samma peng. Det man isåfall skulle betala för är för att få en "gammal" E38 i exceptionellt bra skick, frågan är hur många sådana köpare det finns. Ang M5 touringen, även den säkert i superskick. Uppenbarligen har ju ingen köpt bilen på flera år dock. I regel säljer man ju bilar för att man av olika anledningar vill bli av med dom. Frågan är hur länge man orkar vänta innan man inser att priset är för högt. Det är ju ingen normal människa som köper dessa bilar, utan rika samlare. Och ang ratten, jag tvivlar inte på din kunskap. Jag har dock aldrig sätt en M5 med en standard icke-M5 ratt i förut. Vad är poängen med att ha en M-ratt om den inte ens sitter i M5an? Oavsätt om den är fabriksmonterad eller ej ser det skit ut och den bör bytas. Vilket jag summerade rätt bra i mitt förra inlägg. |
|
| Ang e38 som det länkades till så saknas ju farthållaren som är fartanpassad. Ser ingen sån lins i fronten. | |
|
En fin 750 individual från 1999 :) Länk |
|
|
Komfortstolarna var standard på 750i, det som kostade €1457 extra var om ville ha picknick-bord på baksidan av stolarna, kontur var dyraste stolarna, men dyraste tilvalet var komfort + picknick-bord. Japmax; En anledning att M5T-92an inte blir såld är att priset åkt jojo och bilen skyfflades mellan olika handlare. Den Sebringgråa jag skrev om var osåld i minst 15år så visst finns det handlare som inte lägger någon större energi på att sälja. En handlare på Lidingö hade kvar inbytesbilar från 80-talet som såldes när bilhandeln las ner... Ratten i Touring är den som levererades som standard i USA på alla M5 E34 som såldes där. Ville man ha airbag i sin BMW av årsmodell 1988-1993 var det den ratten som gällde. Någon M-specifik airbagratt fanns inte. 240-ratten är inte direkt ovanlig om man kikar på bmwmregistry.com Personligen har jag gamla 240ratten hellre än airbaglösa 708an På e34m5.se visas vilka rattar som fanns till M5 och vilka år det gällde; Länk Stephan |
|
|
Personligen så tycker jag denna är klart prisvärd: Länk |
|
|
Ursäkta ordvalet men 240 ratten är ju strykful :P Jag syftade på 710 ratten, tumgreppen och konturerna i airbagen gör bussratten betydligt fräschare. Det står ju iofs att ratten blev standard 1994, så jag trodde ju rätt, visste inte bara när den kom. Jag håller med om att 708 ratten inte är någon hitt, känns gammal. Speciellt på en 95 års E34 då bilen i övrigt fick en modernare touch. |
|
| 710 ratten är verkligen vederstyggligt ful, fulaste ratten som suttit i en BMW. | |
|
Jag föreslår att diskussion om rattar i E34 tas i separat tråd och låter tråden återgå till E38. För att göra det och samtidigt avsluta med rattar; 240-ratten uppgraderades till introduktionen av E38; Länk 710-ratten fanns också, standard till M Sportpaket; Länk OBS Individual utförandet på den i bilden. Mixtus; Fin 750i som har delar av M Sportpaketet som inte erbjöds när den tillverkades. Mvh Stephan |
|
| Stephan: Som sagt, prisvärd - en ägare på 12 år. Eller var det något du störde dig på? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.