AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
5.827

Mest maxade 750 2000 ?

Sida 1 av 2
Länk

denna verkar ju ha allt i utrustnings väg som gick att få vid beställningsdatumet..
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag är fel person att avgöra "hierarkin" men bilen saknar konturstolar, vilket anses exklusivare av många. Annars är den ju onekligen välutrustad att döma från bilderna.

Vet att Li fanns med telefon och kilamanläggning i armstödet, det verkar den här sakna.
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Bilen verkar vara en nära kopia på min egen i tillval - utom färgvalen då.

Kanske ligger det en DVDspelare som det gör i min, kanske inget.
Klimatanläggning har den bak under TVn.

Låga mil gör ju nybilskänslan lite större men vilket överdrivet pris. Dock så gör säljaren det med all rätt - det är verkligen världens bästa bil!

Undrar om den har digitalTV och hårddisk för mp3/filmer mm som min är uppdaterad med?
Okej intressant! mm det är verkligen en maxad 750 iaf :) :)
Här nog en av de finaste e32 750 till salu just nu..

Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag ser att kliman sitter under tvn, jag hade för mig att jag sätt en mer avancerad variant i handskfacket men efter lite research såg jag att jag förväxlat det med stols- och radio instänningarna.

Länk

Vilket appropå det det nämnda bilen troligen inte har.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Den saknas M-chassi också. Sedan kan det diskutteras om det blåa lädret är snyggt eller ej, jag gillar inte den blåa färgen i kombination med resten.

BMW 4 Life
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
och frågan är om 7900 mil mindre på mätaren är värt nästan 20 000 euro extra jämfört med vad jag ville ha för min 14500 milare som är extremt påkostad och i superskick.

BMW 4 Life
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Klart den inte är, finns ingen som köper den där för nästan 300k.

Min gissning är att den ända köpargruppen för den bilen är samlare, men jag tror E38 är för ny och vanlig i kombination med högt pris för att locka en samlare än.

Det fanns en M5 touring -92 i tyskland som gått 2000mil. Den skulle dom ha 250000kr för har jag för mig. Ovis om hur det gick.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Din bil är fin CTech, men den saknar en del utrustning. Det va anledningen att jag inte kollade närmare på den när jag köpte bil. Jag tittade länge på E38.
Begärda priser i det övre segmentet av en modell är alltid ointressanta - allt handlar om vad någon är villig att betala.

Finns många exempel...
Japmax - kommer ihåg den m5an, den låg ute til salu för 40 000 € är jag säkerr på.
M5an är fortfarande till salu - Länk

Antagligen den bäst bevarade E34 i hela världen - och desutom till salu :D
Den M5an var riktigt fin, ser ut som ny. Trist färg på inredningen dock, allting i svart men det är ju en smaksak förstås.
Jepp, den är helt galet sjukt läcker :-P
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Asså vad i helvete 400k :P

Bmw själva kan kanske köpa loss den.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Btw vill man ha 400k för en M5 E34 kanske man skulle bekosta en ny M-ratt istället för en skadad standardratt, så jävla B.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Ska man vara petig skulle de dammsuga bilen och lägga in orginalmattor också... :-)

BMW 4 Life
Komfortstolar är finare än konturstolar. Vad som begärs/betalas i andra länder är inte detsamma som i Sverige. Jag var precis hos en handlare som bland annat hade en VW Typ 1 Cabrio för drygt 300tkr och en MB 190SL-62 för dryga miljonen. Hur många i Sverige skulle begära sådana priser/få sådana priser?

Är den oklanderlig är inte 290tkr något annat bråka om. Det man ska jämföra med är, hur lätt är det att hitta en E38 i superskick någonannanstans? Tid är också pengar.

M5T-92an har sin fabriksmonterade ratt. Visst är det lite synd att ratt och växellåda inte uppgraderas samtidigt som övrig 95 specifikation monterades. Vilket var officiell uppgradering erbjuden av BMW.

Finaste M5 E34 bör vara den Sebringgråa 91a med endast leveranskilometer. Återimporterad från Japan, senast den var ute prissatt till ca 700tkr.

Mvh Stephan
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Stephan: På vilket sätt är komfortstolar "finare" ? jag sitter mycket skönare i konturstolar och ju längre man kör utan paus dessto mer uppskattar man dom. Åkte ner till centrala polen utan paus ca 40 mil i sträck och satt löjligt skönt hela vägen. Jag kräver i alla fall extra lårstöd annars sitter jag inte optimalt.

BMW 4 Life
CTech; I och med att konturstolar kostade €256 extra till 750i och komfort kostade €1457, gällde juli-2001.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.