|
|
|
|---|---|
|
Hej Är på väg att köpa en 520 d touring aut 2009 177 hk Har hört att den kan upplevas som seg jag har idag e 60 520 bensin 2004 manuel och är nöjd med den frågan är om man är nöjd med den kommer jag vara nöjd med touring diesel sen hörde jag att man kan trimma med trimsats, kommer det hjälpa hur bättre blir det, det jag är ute efter är inte att åka fort hela tite eller åka fort utan jag vil ha bra kraft i starten, acceleration, omkörning. Är det olagligt? Finns det nackdelar, påverkan på annat? Påverkar det skatt, försäkring? | |
|
Kolla på V-tech.se dom verkar kunna skrämma upp dom rätt bra, och verkar också ha bra rykte! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Jag tror inte du kommer uppleva den som så seg om du kommer från en 520i, vem vet, du kanske nöjer dig med kraften som finns. Blir onekligen lättare att behålla den original, men inte lika roligt... __________ Mvh Grelle |
|
| Om du kommer från en 520i så kommer du definitivt inte att uppleva den som seg. | |
| har bytt från e61 525 bensin till 520d f11 och 520d är rena raketen i jämförelse om du kör på "normala" motorvarv | |
| Har man 520d med automatlådan är det inte att rekommendara att stoppa i trimchip i 520d. Automatlådan klarar inte det ökade vridmomentet tydligen. De ger sig efter bara ca 500 mil och det kan bli en dyr historia. Jag är riktigt nöjd med prestandan på min 520d och då har jag kört en 530i förut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.