|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar hur mycket det är möjligt att hyvla av blockhöjden på s38b38? Är det möjligt att averka tex 20mm på höjden, alltså att cylindern blir kortare.. Har inte tagit isär min motor än, vet inte hur det ser ut med vattnet och oljeretur från topp och gängor till toppbultar osv. Är medveten om att detta är en extrem åtgärd, men är det möjligt eller vart går gränsen i mm..? mvh M | |
|
Efter lite googlande så ser jag att block "taket" endast e runt 6-8mm därefter blir cylindrarna "lösa". så ca 1mm går kanske o ta på höjden.. Får använda mej av längre stakar helt enkelt.. Glöm ovanstående inlägg.. mvh M |
|
|
Varför vill du göra detta? Hur hade du tänkt dig med kolvar, vevstakar, kamdrivning osv. Allt är ju möjligt men de hade varit lättare att konstruera en helt ny motor! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.