|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en fråga om en bussning i bakvagnen som jag ska byta eftersom de inte går att göra en framvagnsinställning förens den är bytt.. på verkstan kalla de den undre yttre länkarmsbussning finns det mer namn på den?? för hittar inget när jag söker eller om någon kan peka ut här vilken de menar Länk Kan tillläga att det glappa en del när man drog hjulenfram och tillbaka i sidled! | |
|
Det är pos.2 i din länk som avses. Det är vanligt att den först börjar knarra och föra oväsen och senare bli glapp. Som du själv nämner kan den vara riktigt glapp. Lite bökig att få ur, men om du söker så finns det trådar där det beskrivs hur du kan göra avdragarverktyg och hur bytet går till. Här finns också en bra beskrivning: Länk |
|
| tackar för snabbt svar ska beställa hem 2st från schmiedmann direkt! / Henrik | |
| var kan man få tag på en sån där avdragare? | |
| Om du inte gör en själv så är det väl t.ex. Boier, www.bilverktyg.com som säljer mycket specialverktyg. Men det är sällan ekonomiskt försvarbart som privatperson för att använda bara en gång. | |
| jag såg priserna nu så det va ju inte direkt aktuellt ingen som provat någon avdragre från tex biltema? | |
| om det är slitet där så är nog de andra också slut jag har byt på min E38 och då behövde inte jag några avdragare för att ta loss den. Det finns ju en som säljer alla stag och bussningar till bra priser och snabb leverans. claus autoparts | |
| Har köpt grejar av han och de är bra och trevlig säljare men nu blev det delar från schmiedmann för jag tänkte inte på han just då när jag beställde sen skiljde det inte många kronor på det jag skulle ha på båda ställena! / Henrik | |
| Fick pris på Bmw i karlstad idag på byte av bussningar bak 1700kronor för arbete och delar står jag för eftersom jag redan köpt dom är det ett okej pris för arbete då det inte går att göra själv utan special verktyg?? / Henrik | |
|
jag tillverkade egna verktyg för detta, och dem fungerade bra. Det är två brickor på 40mm tjocklek och 16mm innerdiameter som är nyckeln till det hela. Behöver inte vara så tjocka men dem måste hålla en del. sedan är det bara 2-3st skarvrör för avgasrör från biltema och en M16 gängstång som behövs. Har du möjlighet att ordna brickor på ca 65mm bredd och lite tjockare stål? |
|
| ja det kanske jag kan ordna men jag ska tänka och se om jag inte lämnar in ändå! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.