|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag chippade min M3 94 med ett Superchips och efter att det sattes dit så knackar det när man segdrar bilen från ca 1000rpm -1300rpm. Men om man kommer över så går den som ett skott. Låter inget när man varvar till när bilen står stilla. Min teori är att bilen är för högtänd så att den spikar, kan det stämma??? | |
|
Du tankar väll 98 oktan??? |
|
|
Japp den har alltid gått på 98 oktan. |
|
|
Testa att köra bilen med Injector Cleaner så kanske det försvinner. Knackningarna uppstår ju när inte soppan räcker till eller i vissa fall när den inte är tillräckligt finfördelad. Men visst skulle den kunna vara "felmappad". Om du har sportluftfilter så kan det hjälpa om du monterar kalluftssköld eller vad man vill kalla den plåten som många monterar för att hindra varmluft att komma in i motorn. Kontrollera också de givare som "berättar" för styrboxen hur tändningen ska stå så att de har rätt villkor att jobba efter. Om de lämnar fel värden kan styrboxen misstolka situationen och höja tändningen för mycket. Osannorlikt men möjligt. //Kalle 528i -86 |
|
frazze |
maol: Jag tycker att din egen teori..."högtänd" stämmer Bäst på att den spikar..Fungerade bilen utan spikningar Innan du bytte chips...så ligger ju naturligtvis felet I chipet..byt chip....har polare som fått testa med flera chip innan det funkar som de ska...i vissa mkt besvärliga fall får man prog om boxen...i bland får man Ta in hela bilen..testa på rullande landsväg... frazze |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.