|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
När jag köper bil så överväger jag allt. Skick, miltal antal ägare och service. Sen köper jag hellre en bil med 5000 mil på mätaren än en med 12000. Om nu allt är okej vid provkörning papper osv. Skicket spelar stor roll och som allt annat får man vad man betalar för. En som kostar 160 är ju sällan så fin som en som kostar 200 men man är olika jag vill inte ha en kaross med bucklor och repor osv eller en bil med 15 ägare. Man kanske inte kan jämföra en ferrari är ju inget man ska göra. Men M3 är en sportbil och man vet vad man får. En riktigt rolig bil för rimligt pris. mvh martin |
|
|
Vad fan är det frågan om?? Först undrar du varför du inte får din bil såld? Tackat nej till 200 tusen. Och nu har du sänkt bilen till 180? Fel på bilen eller? Bara inse att det krävs lite mer utav en m3a för att kunna tjäna pengar på den! |
|
|
Om jag har fattat det rätt så låg bilen ute för 210k, sedan höjdes bilen till 230k, (Väldigt ovanligt om jag själv får säga det :D, Varför höjde du?) När du inte får sålt på den för 230 så sänker du bilen till 205k, och även där är intresset dåligt, så nu ligger den för 180k. Hade du inte vart girig från första början när du la ut den för 210 så hade bilen vart såld, troligtvis för 200 som du säger att du fått bud på. Nu skiljer det 50k mellan ditt högsta respektive lägsta pris. |
|
|
Sålde min -03 cab för 2 veckor sen, 8800mil och import och satt ut den för 220k och fick en del svar och såldes för 200k då den första som kolla gav det budet så orka jag inte försöka få lite till utan sålde den Även den utan navigator och fint skick men inte svensk såld som denna Men vet marknaden inte skriker efter motorstarka bensin törstiga bilar med dyra delar och försäkringar mm utan dom åker neråt i pris fort nu och har gjort ett tag M3 CAB -03 |
|
|
Den jag sålde om nån funderar?=) Länk |
|
|
Kommer vi snart se svensksålda m3 e46 under 100 loppor? Eller är gränsen nådd nu för ett tag framöver, vad tror ni? |
|
| Jag tror att de kommer hålla sig mellan 120-170" kommande år, där de för 160+" är fräscha bilar från -03 eller nyare, sen kommer nog annonspriserna ligga ca 20" högre men det är dessa pengar de kommer gå för är min gissning. Sen kommer det alltid finnas undantag... | |
|
Det finns ju en del ofräscha och/eller tveksamma objekt ute, dessa måste nog ner under eller åtminstone väldigt nära 100´ om de ska bli sålda(?). Om man hittar en sådan bil hos någon som snabbt behöver pengar, tex en bilfirma som inte har pengar till nästa moms-inbetalning, på rätt dag så går det nog att få loss en riktigt hyfsad bil för "under 100 loppor". |
|
|
Håller med Dawwe, nästa år dom i lite sämre skick 120-145k, köpare blir yngre mindre noga som vill gasa och ha kul och köper billigaste på blocket rätt av.. sen 150-200k för fina välskötta ex som har allt i ordning...Så på Heinrich fråga om dom kommer under 100k snart så tror jag det dröjer ett par år till Fast finns ju tveksamma bilar utan all historik och som är riktigt misshandlade och ful i lack mm som jag inte ens kan tänka mig va man skulle ge? inte mycket iallafall M3 CAB -03 |
|
| Det svåra är ju objekt som ägts av putsnissar utan pengar och mekanisk förståelse - finfina bilar till ytan, men med annalkande strul för nästa ägare.. | |
|
Sani; mot bakgrund av mina erfarenheter så håller jag inte alls med dig. En sådan här bil är (som de allra flesta bilar...) egentligen ganska problemfri om den inte aktivt körs sönder eller skruvas/modifieras sönder. Ofta (men inte alltid) är det nog så att en mekaniskt okunnig putsnisse tvättar och putsar själv sin bil men lämnar in den för service enligt boken. Sådana bilar är oftast i original utförande vilket i allmänhet är bäst. Mekaniskt intresserade/bilintresserade ynglingar skruvar oftare sönder bilarna (men inte alltid). De verkar tro att de är mycket bättre konstruktörer än BMW:s ingenjörer och de tror att en chippad bil med öppet filter och trimsystem är en bättre bil. Gärna sänkt så till den grad att den nästan ligger på genomslagsskydden och med vansinniga hjulvinklar. Man sätter på "riktiga hjul!", att de skrapar i skärmarna och/eller i fjäderbenen är inget problem utan bara ett gott tecken. Valsade skärmar är något en ny ägare borde se som en tillgång och betala lite extra för... För att bevisa för sig själv och andra att modifieringarna är en förbättring så burnar man och kör bilen så våldsamt man bara kan. Många och täta acc-tester med tidtagning och toppfartstester hör givetvis till bevisföringen. Att ta bort toppfarts-spärren och varvtalsbegränsningen är ju bara att åtgärda självklara fel. Då väljer jag hellre att köpa en original bil av putsnissen. Jag erkänner att jag grovt generaliserar här, men inte på något sätt grövre än Sani... |
|
|
Haha, det var värst vad du tar i - kände du dig träffad eller vad? :) Du har säkert rätt i mycket där Ulf! Min poäng - förenklat - är att en blank o fin bil inte nödvändigtvis är lika med en fräsch bil, inte mer än så. Och att det är "gratis "att putsa & vårda, men dyrt att märkesserva en M3:a.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.