|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Fredde71: Vet att det är rejält personligt vad man gillar och inte gillar, men förstår inte varför folk är så mycket emot alcantara/läder? Jag har haft 2 M3 e46or en med helläder och en med alcantara/läder och jag skulle lätt välja alcantara/läder över helläder igen, då jag personligen gillar att sitta där jag satt mig och inte glida runt, man slipper bränna arslet av sig när det är varmt ute, samt om vi skall vara helt ärliga så är lädret i bmw e46orna under all kritik. Froberg_racing: Hade jag haft pengarna/blivit av med min bil så hade jag lätt åkt o kollat på din bil, det enda som inte faller mig i smaken är dock fälgarna, men det går ju alltid att göra något åt :) |
|
|
De flesta gillar väl läder eller alcantara. Problemet är väl att BMW har tyg/alcantara, läder/tyg eller helläder. Det finns väl inte alcantara/läder eller helalcantara? Eller det kanske det finns? __________ Mvh Grelle |
|
|
Grelle: M3 e46or hade tyg/läder (svart/svart) alcantara(mocca)/läder (skotskrutigt) och helläder. Däremot vanliga e46orna hade tyg, tyg/läder, tyg/alcantara(Stora M-paketet), helläder. Men det är många som blandar ihop alcantara/läder med tyg/lädret.. |
|
|
Det är inte alcantran i sig som jag inte gillar utan att det är mönstrat! Hade det varit helsvart så hade jag köpt det till 100% Men jag har inga problem med att sitta kvar i mina läderstolar ;-) Vad är det för fel på lädret i E46? Jag har inte upplevt något problem med mina. Jämför med tex Volvo så gillar jag BMW:s mycket bättre. Jag gillar när det är "sträckt och stramt" inte "pösigt fluffigt" Men som sagt, det är högst personligt vad man gillar och inte gillar. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Jag använde bilen väldigt sällan mestadels blev det en tur på lördagen, efter att jag kört så tvättade jag alltid bilen. Kan hålla med om att det hade varit ett plus med facelift. Men min mening är ju att det skiljer så lite mellan face och icke facelift. Till navi tycker jag att det är helt onödigt i en m3:a samt tycker jag inte att skärmen är skärskilt snygg. Men det är min mening. Jag får nog vänta till våren. MVH Martin |
|
| hade jag haft dom pengar så hade ru redan sålt den:) men de är över min budget....tyvärr | |
| Navin e inte bara skärmen...själv tycker jag den e snygg..hela interiören blir så mkt snyggare..facelift ett måste..men alla tycker vi ju olika,som tur e kanske | |
| Länk | |
| Vänta tills våren.. | |
|
Hej! Spara bilen kan ju vara en ide. Men då har även E92:orna blivit billigare. Personligen tror jag att man gör sig en björntjänst, får man inte bilen såld nu på hösten med ett bra pris kommer den inte att springa iväg till våren heller. Testa att sänka priset en aning, hade det varit cab hade jag varit spekulant. E46:orna är fina bilar, men nu börjar de bli gamla.. Lycka till!! |
|
|
Fredde71: Även jag gillar det strama lädret, dock tycker jag det är skam att man knappt hinner sätta sig i stolen innan det blir sprickor och fult... (givetvis blir resultatet olika beroende på hur man behandlar lädret, men man skall inte behöva smörja nästan varje vecka för att det skall hålla sig ok) Håller med Digitalis, det som idag kan vara på gränsen till ett skambud (vill ha 220, får bud på 205 t.ex.) Kan vara ett normal pris till våren (då ännu ett år har gått). Samt så tror jag inte vi behöver vänta jätte länge innan M3 e9x börjar hamna under 300k då det har rasat rejält mycket bara i år... |
|
|
Det blir lite offtopic, men en behandling med BMWs originalprodukt om året och jag har aldrig upplevt de problemen. Har avverkat några läderförsedda bilar utan några somhelst bekymmer. Både E46 och E39. "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
|
Fredde: e46ans läder är på tok för dåligt. Så här såg min första m3 ut efter 6500 mil. Länk Det var riktigt slappt, även om kvalitén på lädret är bra så blir ändå skinnet slappt. |
|
| Finns olika sorters läder.. | |
| Om det är någon tröst hade jag köpt den direkt för 220 om jag hade haft råd denna höst....fantastisk bil....hoppas du får den såld till önskat pris. | |
|
Känns som många resonerar som du macattac, många som inte har tillräckligt med pengar samt att de inte får ta något lån. Riktigt tråkigt! Den första frågan man får när man får mail är vad kan du släppa den för! Tråkigt att behöva svara på sådana mail. En annan frågar är ju om man slutat ringa på bilar? Ska man maila nu för tiden. För jag får massvis med mail. Jag tycker ju att man ska ringa sen i sin tur om man vill pruta vilket alla vill så gör man det på plats. Det är något jag respekterar mycket mer än någon som maila och fråga om man kan släppa den för 190. MVH Martin |
|
|
Det är nog bara att inse/acceptera att vissa föredrar telefonkontakt och andra mailkontakt och det har inget att göra med hur seriös man är. Det finns ju dom som ringer och det första dom frågar om är sista priset eller släpper man den för 190'. Själv har jag köpt och sålt mina senaste bilar med i stort sett bara mailkontakt och det har funkat bra... ___ //Ulf |
|
|
Håller med dig programmer... I dagens stressiga samhälle så föredrar många inkl jag själv mejl... Hur drygt är inte ett 15 min långt samtal där den ev köparen avslutar med..."ska bara sälja min bil först så återkommer jag" Suck.... NEJ TACK för såna samtal! Själv mejlar jag först o frågar det viktigaste och ringer bara som sista led innan en kik på bilen ifråga. MVH Peter |
|
|
Sant Peddan, du svara ju på min annons med ett gäng frågor om bilen Och lättare komma ihåg och ha det i skrift när man oftast har mer än en fråga när man ska köpa som i det här fallet en M3 Men så klart lär man ju prata med sen hehe Men har ändrat mig lite när det gäller mail kontakt i första steget om man får ett seriöst mail med bra frågor som peddan skicka Vart en annan som köpte M3an men ändå=) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Man får inte glömma bort att det är skillnad på vad man tycker en bil är värd och vad någon vill köpa den för. Jag, och även min kompis, är på jakt efter en M3 eller M5 och jag kan ju säga att varken han eller jag kommer ge mer till våren än nu till hösten då bilen är ännu äldre även om den inte har blivit körd under vintern. Däremot kommer man nog få än mer "kompisar" då den ekonomiska situationen i vår/sommar kommer att göra att många håller i stålarna. Jag skriver inte det här bara för att "lobba" för lägre priser utan jag vill bara lägga en liten realistisk nykter vy. JAg har ringt till en del som har M3 och jag måste ändå säga till dem att - kom igen det är ingen ferarri utan det är en BMW 3 serie med OK prestanda. Tror att många tycker att deras M3/M5 är en supersportbil och att det färgar önskan om xxx xxx antal kr. Jag är säker på att jag har svurit i kyrkan nu :) Sedan när det kommer till miltalet så tillhör jag dem som hellre köper en med 12000 mil på mätaren med en del bytt plus insp. II gjord än en med 5000 mil då min känsla är att det är en del "tombola" med modellerna och att om de är normalt körda så har "barnsjukdomarna" redan visat sig och blivit åtgärdade. Det är ju inte kul att veta natt man kanske har en LMM (eller 2), bränslepump eller koppling framför sig. Jag kan ju ha fel men efter att ha surfat runt på forumet så är ju inte M3/M5 helt problemfria. Så är det någon med en Phoenixgul, Silver eller Estorilblå så hör av Er :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.