AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.835

Dåligt intresse bmw m3 e46! Din åsikt?

Sida 1 av 3
Länk

dåligt intresse av min bil.

Ska jag ändra något?

alla åsikter är välkommna.

Har fått bud på 200 men tackat nej.

MVH

Martin
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
M3 e46 har sjunkit i värde är min åsikt, jag hade sålt för 200.
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Jag hade sålt för 200 000kr. Det är höst och priserna på Bmw M3 har gått ner.

Mvh Jakob
200" är bra betalt...Tänk på att världen/Europa/Sverige kan vara på väg in i en lågkonjuktur, o då vette katten vad som händer med bilpriserna på "gamla" bränsletörstiga bilar, de kan dippa rätt bra om man har otur...
Men det känns som om jag inte ligger fel i pris om man tittar på blocket.
tycker mycket ligger runt 200 men då är det mesta dels import och med runt 10 tusen mil och uppåt.

Men det kanske inte spelar någon roll om det är import eller inte?

Hur ser ni det?

Jag tycker sådant är viktigt och jag lägger hellre några tusen mer för en med mindre mil och svensksåld.

MVH

Martin
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
Ta 200. Min m3a var snarlik din fast med OEM CSL fälgar, CSL lucka samt diffuser. Allt i sin ordning och sv-såld 2003,9500mil. Sålde i juni 226000. Jag förlorade ca. 30000kr totalt sett på ett år.
M3
168
M3blackpearl
A6 2,0TDI Avant -12
A3 1,9TDI Sportback -09
meibrant din bil är jätte fin. Dock är säsongen över, mot sämre tider och en vintermarknad med fullt av bästa kompis pris individer. Under vinter fick jag bud på allt från 170 - 200. Väntade till juni och sålde den på 2dagar utan att killen prutade.

Hur länge har du haft den ute på blocket?
Tack så mycket.

Lite drygt en månad tror jag.

Det har varit mycket sista pris osv. Men det är inget jag tar seriöst.

Men vi säger nu då att någon av er skulle äga min bil vart hade ni lagt er prismässigt?

Man kanske ska vänta till våren?

MVH

Martin
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Tycker inte du ska sänka priset... än. Även om det verkar vara tufft att sälja sin M3 E46 just nu.

Men du måste fixa nya bilder, de bilder du har nu tycker jag ger intrycket att du snabbt spolat av bilen för att kunna ta lite bilder till annonsen för att "bli av med" bilen. Vilket man som intressent kanske spånar vidare på och anser att det speglar hela din skötsel av bilen. Jag tänker i de banorna iaf. när jag tittar på annonser och jag tror inte jag är ensam.

Bilder invändigt är ett måste för att locka de intressenter som inte vet hur insidan ser ut i en M3:a. OM bilen är pedantskött och dess skick är extra bra så tryck på det i annonsen med att visa detaljbilder på motor, fälgar eller dyligt. Försök få din bil att sticka ut från mängden av oseriösa och dåligt omhändertagna M3:or som finns ute på marknaden.

Bilens historik som du skriver om i annonsen är ett stort plus, kanske lägga det innan utrsutningen i annonsen? Att den saknar navi och inte är en facelift är naturligtvis två saker som inte drar upp priset precis, men det är inget du kan ändra på naturligtvis.
Annars tycker jag utformningen på annonsen ser bra ut.

Som sagt behåll priset och in med nya bilder så kommer du garanterat att få fler intressenter. Sen om slutpriset hamnar på 220' eller 199' återstå att se.
Måste du inte sälja den just nu så kanske du ska vänta till våren?

Lycka till / Jimmy
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Ser ut som bilen står på en wash and go. Big no no på det i min bok.
Jag ser lite dumt ut kanske. Ska helt klart ta nya bilder. Men låter annons löpa ut, är den inte såld då så får det bli en ny annons till våren.

Jag tackar för bra svar.

MVH

Martin
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
säg inte att du tvättar din bil på det stället!? Det är som att tvätta med med rotborste!

BMW CS #07491
Jag tvättar min bil där.

Men det ända jag använder där är spolningen.
Jag har alltid med egen hink, svamp och schampo.

Har tyvärr ingen tillgång till tvätt i mitt nuvarande garage.
Jag sköter min bil och jag är rädd om den.

Som det står i annonsen vissa år har den varit hos mr.cap både vid avställning och påställning.

MVH

Martin
Ser fin ut och priset verkar rimligt. Tycker som nämnts innan att du ska ta nya bilder och ha kvar bilen till våren, om du inte får ett bra bud nu. Men in med nya bilder pronto, man måste bli sugen när man ser den på bild!
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Även jag tycker att du ska lägga in nya bilder omgående. Bilder som är tagna vid en tvättanläggning ger mig ett intryck av att bilen sällan är ren eftersom ägaren har varit tvungen att fota när bilen är helt nytvättad. Lägg också in en bild på interiören.
Tja!

Iom. att den är svensksåld, 86xxmil, -03 utan facelift och navi och så pass få ägare tycker jag priset känns helt rätt.

Som sagt, dålig tid att sälja den kanske? Måste du bli av med den får du ta anbud du får. Jag hade definitivt väntat till våren med att sälja den.

Men såklart, fler bilder på allt är alltid bra =)
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Vänta till våren! Kanske jag köper den av dig! Hade du haft största navin så hade jag betalat alla gånger 200tkr för den! Tyvärr så har jag(Nästan) som krav att 16:9 navin ska finnas på e46, hade de som krav när jag letade 330 touring. Men är bilen lite ut över de vanliga som t.ex dina låga mil och svensksåld så kan man kanske avstå navi:)
Fr
111
Froberg_racing
BMW M3 smg -03
Kan trösta dig med att min bil är lika svår såld! Och då har jag ändå bättre pris lägre mil och min har facelift!
Länk
Meibrant, Sälj den till våren. Den är ju redan avställd.

Fick 295 allt som allt för min Sv-sålda 2003/5 Individual fulltutrstad utom just Nav/TV. 8000mil.
OEM CSL prylar samt avgassystem Kw mm. Detta var i slutet av juni. I grevens tid vill jag säga.
Lite OT men varför är det så fel att tvätta på Wash & GO?

Är det värre än random GDS på OKQ8
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Froberg_racing:
Fälgarna och inte helskinn är något som drar ned priset och gör den mera svårsåld. Men jag tycker helt klart att den är värd 220 tkr, om den haft original 19".
Hade jag inte redan fått tag i min pärla förra året så hade jag kommit och räckt över 210 silvrlakan till dig! Är den i kanonskick så kunde jag levt med stolarna och original 19" i bra skick kan man kanske hitta för runt 10 tkr med lite tur.
Svensk, få ägare, sommarkörd, välvårdad var just det jag letade efter för 1,5 år sedan.

Men som sagts innan så är det inte lätt att sälja "sommarbilar" nu och priserna på alla begbilar har rasat lavinartat på sista året.

Ställ in dem för vinterförvaring och sälj dem när vårsolen tittar fram så ska ni se att ni får det ni begär nu. Om nu inte världsekonomin sjunker ännu djupare under vintern...

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.