|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en nyinköpt BMW 328i som, efter att ha fungerat felfritt hela dagen, började blinka höger när jag startade den nu på eftermiddagen. Googlade runt lite och hittade ett amerikanskt forum där flera hade haft samma problem och kommit fram till att problemet var att fukt kommit in i kretskortet för blinkersarmen och lyckats lösa det genom att ta isär armen och göra rent med elektronikrengöring, för att driva ut fukten. Sagt och gjort, jag tog loss armen, gjorde rent den, satte tillbaka den men problemet kvarstår. Jag lyckades hitta artikelnumret på RealOEM men jag hittar ingen återförsäljare i Sverige som saluför delen. Artikelnr är:61318363668 Kan någon hjälpa mig? | |
|
Välkomment till forumet! Samma spak sitter på vissa årgångar av bl a E39 och E38, så skroten bör vara ett alternativ. Annars finns den såklart på BMW. Läs också: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för tipset om skroten, det hade jag inte en tanke på, jag brukar vara rätt så logisk och snål i vanliga fall. Jag skyller på frustration över att nya bilen började krångla. Som tur var behövdes det inte, inatt vid tre tiden fick jag idén att inte bara göra rent mellan kontaktytorna utan att också skrapa bort det översta skiktet på kretskortet (mellan kontaktytorna) vilket jag gjorde nu på morgonen och det gjorde susen. Holstrup |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.