|
|
|
|---|---|
|
Jag har en fråga angående min F11: Jag har M-sport paket på min Touring som jag har beställt och min fråga är Hur påverkar M-chassi luftfjädringen (luftfjädringen är väl standard som jag har fårstått på Touringmodellerna) | |
|
Nej luftfjädring är inte standard. Däremot är nivåreglering bak standard. Om jag inte tänker alldeles fel... |
|
|
Luftfjädring är standard där bak på F11 you can take that to the bank:) |
|
|
Standard är dock vanliga stålfjädrar fram, medan bakaxeln har luftfjädring med automatiskt nivåreglering redan i de billigaste motorerna - så var det inte på E61.....Min fråga var Hur påverkas luftfjädringen när man valt M-chassi? Det är alltså komforten som omfattar min fråga |
|
|
Räkna med att det är hårt oavsett luftfjädringen..... Det den gör är att lyfta bilen om du lastar mycket så att nivån alltid är samma... Jag har själv beställt med M-sport, men valt bort sportchassit.... upplevde det vanliga som tillräckligt fast.. har också 19' fälgarna till |
|
| Jag som tycker mitt m-sport chassi är mjukt trots 19tum. Jag tror inte du kommer uppleva sportchassi för hårt. | |
|
Jag har en F11 med m-sport chassi. Var lite orolig för hur hård bilen skulle bli så jag valde därför till EDC. Det funkar mycket bra då man kan välja bland fyra olika lägen där det också märks skillnad mellan det mjukaste läget comfort och det hårdaste sport +. |
|
|
Inför inköp av min femma provade jag många olika chassi respektive motorkombinationer och kom fram till följande: - Standardchassi - skönt men för mjukt och oinspirerande för att ge någon "BMW-känsla" - Sportchassi - fastare med mer närvaro och ändå mycket fin komfort - Adaptive drive med EDC - hamnade snabbt i Sport-läget då det mest påminnde om det vanliga sportchassit. Comfort-läget gör att bilen känns som en Citroën, Sport+ är för hårt för denna typ av bil. Således valde jag sportchassit samt 19". Spänstigt och samtidigt mycket komfortabelt - tycker man att det är för hårt kommer man nog från en jänkare eller en V70:-) Mvh Arese |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.