|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw z4 som jag tänkte impregnera cabben på! Går detta att göra själv? Annars någon som vet vart man kan lämna i linköpingstrakten? | |
|
Det gör du med fördel själv! BMW har ett cabbkit med rengöringsmedel och impregnering. Kostar några hundralappar tror jag. /Masten |
|
|
Ett "Cabrio Pflegeset" kostade 615:- på BMW i maj -09. Mina försök finns beskrivna här: Länk Scrolla ner till 2009-06-07. Det krävdes tydligen 3 försök :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Jag använder med framgång Renovo:s produkter. Länk //E |
|
|
Någon som har använt Biltemas produkter till båtkapell här på forumet?, har hört att man kan använda dom med bra resultat till tygsuflett, cleaner och inpregnering. |
|
|
Det finns ju lite olika produkter, men de flesta är mer eller mindre lika bra tycker jag. Tillvägagångssättet är ju det samma: Rent och tvättat cab-tak. Shampoo eller cleanar, har aldrig märkt någon skillnad Torrt eller endast lite fuktigt tyg. Spruta på impregnering, och massera in lite försiktigt med en bit av en svamp. Låt torka. Torka av karossdelar som fått fläckar av impregnering, gärna med microfiber. Har jag glömt något? |
|
|
Hej! Jag brukar tejpa runt så att jag får eventuellt spill på tidningspapper. Det bästa är att läsa på flaskan och följa anvisningarna. Jag använder Renovos produkt (Renovo Ultra Proofer impregnering) Länk Det säljs av flera webbshoppar. Den produkten fungerar bra och på webbsidan finns även videoklipp som visar hur man använder produkten. Men som sagt, det finns säkert många andra produkter. E |
|
|
Hej. Kan varmt rekommendera att köpa LMS Textile Protection Trigger (Länk. Med vänliga hälsningar Patrik Malmros Owner: Carseal.se patrik@carseal.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.