|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 320 -93:a. den går fint, förutom att 3:ans växel hoppar ur om man lättar på gasen.. om man gasar eller håller jämn gas så är det inga problem...men minsta man lättar så hoppar den ur.. Någon som vet vad som kan vara på tok? Är inte så duktig på o meka själv, men maken har bättre koll... Går det att fixa själv? om man måste skicka in lådan för att fixas, så vart ska man skicka den då? Tacksam för alla hjälpsamma svar. | |
|
Sliten växellåda, ni kan testa byta olja men jag tror inte det bli bättre. Enklast är faktiskt att byta växellådan, och växellådan till en 320 bör ni hitta runt 1000 - 1500 kr på skroten(beställ en på bildelsbasen.se), kanske billigare med om ni har tur, det är iaf mycket billigare än att laga den gamla på firma. |
|
|
Hörde med BMW i stan vad de skulle ha för att byta koppling på min 328i, vilket innebär att plocka ur växellådan, och de svarade 3000:- (För arbetet ex. material). Min bil är visserligen i bra skick men jag har redan bytt några slitdelar och ville ha koll på vad kommande slitdelar kunde kosta att åtgärda på ett ungefär. Byter du lådan på din bil tror jag dock det är vettigt att byta så mycket du kommer åt om inte kopplingen som sitter i idag är snudd på ny? Så väljer du en mindre verkstad, byter koppling+olja(?) och sätter i en växellåda borde det sluta runt 5000:- tror jag. Skall du istället renovera lådan borde det alltså kosta 2000:- någonstans bara att demontera och montera din nuvarande låda; För 3000:- kommer du inte långt när det gäller reparationer. Fördelen med det första alternativet är att du får en frisk låda och ny koppling samt färsk olja, jag tror det blir enklast så än att chansa med renovering eller oljebyte för att sedan behöva byta låda oavsett. :) //Bjersér |
|
|
Skulle tippa på att en fjäder som håller läget är dålig/av. Troligtvis 4 el möjligtvis 19. i bild Länk |
|
|
tacksam för så många svar. Maken säger ju "jag vet vad som är fel" så får se vad han tycker vi ska göra. =P vore skönt om bilen kunde gå perfekt såå. =P Tack tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.