|
|
|
|---|---|
|
hittade en Ta Technix väghållningsats till salu men det står att det är till 525 e34, passar den satsen till min 540 sedan -93? Någon som vet? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
För infästningen av stötdämparna fram fanns det mig veterligen tre olika versioner I : => upp till 07/90 II : 07/90 => upp till 09/92 III : 09/92 => Fast jag tror inte detta gäller alla E34 modeller. Verkar som att det inte gäller 540i till exempel, ser ut som den alltid körde med version II. Tittar man i ETK så verkar 540i Sedan ha haft samma främre stötdämpare (31 32 1 092 284) genom hela sin livslängd. Och kör man korsreferens så kan man se att exakt samma stötdämpare användes även på 525i Sedan, om de var tillverkade 07/90-09/92 (vilket stödjer teorin att 540i alltid använde sig av version II för infästningen av de främre stötdämparna). Men 540i Touring har enligt ETK haft en egen typ av stötdämpare. Länk Så börja med att ta reda på för vilken tillverkningsperiod som den där 525i E34 Ta Technix väghållningssatsen är gjord för, finns nämligen tre helt olika perioder för 525i. Ta gärna reda på om den är avsedd för 525i Sedan eller 525i Touring. Enligt ETK så har 525i Sedan och 525i Touring stötdämpare fram olika reservdelsnummer (vet ej riktigt varför - antar olika egenskaper). Dessutom verkar 525i Touring endast fått version II av infästningen av främre stötdämparna. Medans 525i Sedan har fått alla tre versioner. Så be säljaren klämma fram lite mer information, att skriva det är en till en 525 E34 räcker inte långt - säger inte särskilt mycket. |
|
Många touring har SLS eller nivåreglering.. Tar man lös hela det böset så passar sedandämpare bak också.. Touringen är lite tyngre bak än sedanen men inget som stör.. Har Lowtech sedan grejer på min touring.. Funkar bara bra.. Frågan är ju hur mkt tyngre v8 modellen är fram än en med sexan? Kan vara så att topplagringarna är kraftigare på V8 modellen.. Kolla bara upp så det är samma art # på fjäderbenen fram.. BMWCS 06641 www.specialsvarv.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.