AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
940

bmw rostiga bakskärmar på undersidan,

pu
547
puiu
330i-03
Jag har ägnat flera dagar åt att slipa och grundmåla med kallgalv och tektyla på min BMW 03 med 16tusen mil på mätaren.
jag tycker det är urdåligt att tekylen försvunnit i underredet på hjulhuset uppe
jag tycker ni skall kolla era bilar för de börjar rosta ordentligt nu och även skärmen framme är tom hål igenom och innerkanterna är rostiga och likadant bakskärmarna .alex
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Tectyl är ju egentligen bara ett registrerat varumärke som ägs av Ashland. Fast menar du att skyddsmassan i hjulhusen har mer eller mindre försvunnit på flertalet ställen? Lossat i stora sjok? Eller hur? På en -03? Enligt mitt tycke låter det något som borde täckas av en garanti från en biltillverkare - vet dock inte vilka garantier BMW hade på dessa modeller.

På tex min vinterkörda svensksålda 323i -85 E30 satt all skyddsmassa kvar utan antydan till att lossna (det tog ett bra tag med värmepistol, stämjärn och diverse slipning för att få loss det kan jag säga).
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
04 kom den 12åriga rostgarantin, 03 har tyvärr endast 6år och är således utgången.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.