|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om man behöver koppla ur batteriet till/från Cd-växlaren som sitter i bagageutrymmet (fast monterad under luckan) varje gång man EJ använder fordonet? (BMW E39, - 98) Har nämligen läst på garaget.org att den kan dra ut bilbatteriet om den låtes vara inkopplad/ståendes, är detta sant? | |
|
Välkommen till forumet! Finns ingen anledning till detta, då den stänger av sig när bilen går i sleep-mode efter en stund. Har du länk till där detta diskuteras? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack! OK! Då behöver jag ej oroa mig för detta =) Det var ett tag sedan jag läste denna tråd på garaget.org . Men det var 2 trådskapare som diskuterade ang. CD- växlarna i en Audi resp. i en Mercedes. De bägge hade sin Cd-växlare i den bakre delen utav bilen (fast monterad i bag.luckan) och frågade vart batteriet satt (tror det var någonstans i den främre delen utav bilen, under sätet ?). De påpekade att CD-växlaren drog ström ur batteriet & detta kan leda till att batteriets livslängd påverkas. "Trådarna" finnes säkert kvar om man går bak i historiken alt. har de raderas då de fick svar på tal. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.