|
|
|
|---|---|
| I fredags fick jag en gul varningslampa som betyder reducerad motoreffekt. Enligt instuktionsboken fick jag fortsätta köra men i måttlig hastighet samt kontakta verkstad. Idag måndag körde jag till verkstaden och lämnade in den. Fick veta att det var fixat och när jag hämtade ut bilen fick jag veta att det var en programuppdatering som behövdes. Mao var det en bugg i mjukvaran. Detta kostade mig 2635:- Jag köper att felsökning kan kosta en del, men att ta betalt för att uppdatera en felaktig mjukvara är galet för mig. Hur kan man erbjuda 12 års rostskyddsgaranti, men "mjukvarugaranti" bara i 2 år??? | |
|
Välkommen till forumet! Hur gammal är bilen? Är den svensksåld? Det är möjligt attt detta ärende skule kunna falla under tillverkarens åtagande för avgasrening. På svensksålda bilar är tillverkaren skyldig att åtgärda fel på avgasreningsystemet upp till 8000 mil/5 år. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Bilen är 4 år gammal och svensksåld. Vad de sa på verkstaden var att det hade gått på garantin om det varit givaren som var sönder, men eftersom det var mjukvaran som skulle uppdateras, så var det jag som fick betala. Det låter på dig som att de gjorde fel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.