|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver byta, framför allt stolar i min E30 cab, men även andra saker. Har möjlighet att köpa en inredning från en E30 M3. Passar den även i en cab från - 87. Tacksam för svar. //Thomas | |
|
Baksätet i cabben är betydligt smalare än M3:ans! Framstolarna bör passa! Alpina B8 Länk |
|
|
Så du menar att baksätet till M3 var specialtillverkat endast för M3 modellen? Att M3 karossen var bredare är jag med på. //Thomas |
|
|
tror nog att han menar att cab inredningen är smalare, än övriga. säkert för att få plats med cab grejjerna :-) M3:an har bara bredare skärmar än tex vanliga 325 cupe. |
|
|
Såvida du inte hittat en M3 cab att plocka delar ur, är baksätet garanterat smalare på cabrion pga sufflettlådan. Cabrion har även lägre underrede till framstolarna - för att huvvet inte ska sticka upp över vindrutan?! :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Hej igen Magnus, Det var en intressant aspekt, med underredet. Så det du säger är att man måste ta inredningsdelar från en vanlig E30 cab? //Thomas P.S jag har inte köpt bilen och som det verkar så blir det nog igen affär. |
|
|
Själva stolen är lika på bilarna med och utan tak: Länk Underredet passar bara i en cab: Länk Finns en tråd här Länk med en hel del matnyttigt kring E30-cabrioleterna. Men jag hade ändå letat efter en fräsch E36 i originalskick :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Kan jag behålla underreder från cabben och bara sätta dit själva M3 stolarna? Visst kan jag tänka mig en E36 men jag tycker nog att E30 är mer traditionell BMW, rent utseendemässigt. Om man skulle gå på en E36, vilken motor anser du vara bäst? //Thomas |
|
|
Du borde kunna använda de gamla underredena till de nya stolarna. Personligen har jag har bara erfarenhet av M50B25-motorn som satt i min 325 cab från -94. Motorn har enkelvanos och en mycket trevlig karaktär. Trots att den är riktigt pigg med sina 192 hk är det svårt att komma över 1 liter/mil. Sköter man bara olje- och filterbyten verkar den kunna rulla hur länge som helst. En M20-maskin som inte tickar i toppen är svår att hitta. En annan fördel jämfört med den äldre M20 maskinen är kamkedja i stället för kamrem. /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Ok, hur mycket den drar är helt ointressant, jag vill ha en kul och bra bil. Denna bil har jag tänkt att ha på gotland, som sommarbil. Här hemma i Stockholm lutar det åt en Porsche cab, men det är en annan historia. Vad tror du om den här bilen? Länk //Thomas Vet inte om länken fungerar |
|
|
Den här verkar trevlig: Länk Vad tror du, har den gått för långt? Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.