AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.550

Dålig bussning bakvagn e46 coupe

Lu
10
Ludddz
Bmw 540iA -93
Hej , tänkte kolla om nån visste vilken bussning som e kass i min bakvagn , står jag stilla och lägger i växel så smäller de till lite och varje gång ja växlar när jag kör så smäller det nästan lika mycket , har legat under och kollat men inte sett nått dåligt, sedan är det när man hissar upp bilen i klumpenså hissar man en bit och de går som vanligt sen vid ett visst läge så hoppar den upp ca 3 cm .

Detta kan inte va lätt att förstå något av men tack på förhand
MVH ludde
ri
699
riku
740iA -97
Kan det vara bussningen för klumpen då?
ri
699
riku
740iA -97
Ojdå den såg annorlunda ut Länk
be
182
beyma
BMW M3-03 343++ Halta kameler (Såld)
Bakvagnen är ju lite så där på hela e36/e46 serien möjligen så har detta hängt med även på e92..

Kör upp bilen på en lyft och gå under o kika på härligheten. Ta tillfället i akt och kika efter sprickor i kaross där bakvagnsbryggan är infäst.

Det bästa är om du kan hitta en lyft där hjulen hänger fritt.
Som beyma (f.ö fina högtalare) är inne på, kontrollera subframens infästningar i karossen. Det här Länk är ingen rolig länk.

mvh/ Anders
To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Sådär fast ännu värre är det på min bmw e36a. Dock har det driftats med den i 2 år och turbo motorn kanske hjälpt till lite :P..
be
182
beyma
BMW M3-03 343++ Halta kameler (Såld)
Turbo eller ej..
Skulle bitarna vara "rätt" gjorda från början så skulle det aldrig hända.

Utan att verka tjatig. Hur fan tänkte bmw när dom först gör en generalmiss på hela e36 serien gällandes bakvagnen. Sen för dom över samma hawaii konstruktion till e46??
Skulle inte bli ett dugg förvånad om e92 lider av samma premium problem.

Bmw verkar inte vara dom som lär sig av sina misstag, Dom för dom vidare för att kunna tjäna pengar på dessa i framtiden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.