AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.048

Org. larm E34

Hej!

Har nyligen köpt en 520iT -93 med org. larmet.
Larmet aktiveras när jag vrider om nyckeln och allt verkade frid och fröjd tills jag skulle testa det.
Blinkersena börjar blinka men larmet tjuter inte. Inte särskilt effektivt med ett tyst larm...
Någon som vet vad som kan vara fel? Är det tutan larmet går till eller ska det finnas ytterligare ett horn? Idéer vilken ända av bilen jag ska börja felsöka?

Mvh
Fredrik Nilsson
Jag har en E34 med orginallarm och där är det den vanliga tutan som sätter igång när larmet går.

Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
hur gjorde du när du testade det?
Om det är likadant larm(original) som jag har i min 530 och i min förra 320 så är det bara till låsa/aktivera och hissa upp den med domkraft. Då går larmet igång innan ens hjulen släpper från marken => inga låsbultar till fälgarna blir nödvändigt(har det ändå). Larmet går t.o.m. igång när man står på en färja och den gungar lite.

BMW CS 3909/530iA+chip(BSR)
Länk
Tack för alla svar!

Då vet jag att det inte är där felet ligger, för tutan fungerar ju... Ska krypa under och söka kabelbrott, annars blir det väl till att försöka leta upp ett elschema någonstans för att kunna felsöka elen.
Någon som vet förresten om dioiden i instrumentbrädan ska lysa konstant eller om den ska blinka. Har fått lite olika besked på den frågan. Bilen i fråga är en 520iT -93. Mitt blinkar iaf när jag aktiverar larmet...

Min sida: Länk
Fredrik:
blinkande lampa betyder att du har skal-larm.
Skal = bilens kaross.
Konstant sken har jag för mig inkl. även rörelselarm i bilen samt sensor som reagerar om t ex någon försöker att lyfta bilen.
Inte säker på det sista men ditt larm är iallafall skal-larm.
Tack!
Har även som små mikrofoner uppe i varje hörn fram i bilen, är detta någon ljudsensor?

Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Har för mig att det är rörelsesensorer..

BMWCS Nr: 4798
Tack för alla svar!
Ska ta mig tid nästa helg och gå till botten med problemet, återkommer med rapport!

dr
20
dr_mullweiser
535i -89
323i -85
Min 535a 89 lyser konstant. Men den lär ju knappast ha rörelselarm. Kan det betyda nånting annat? Det verkar dessutom som om dioden slutar lysa efter några dar.
Nån som har nån ide?

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hej dr_mullweiser
Min lampa lyser också konstant. Den slocknar med efter ca 36 timmar (för att spara på batteriet tror jag). Lampan på färddatorn (när code är aktiverad) slocknar också efter ca 36 timmar. Det är så och ska va så, tyvär. Inget att oroa sig för alltså.
Huruvida vi (du och jag) har rörelselarm eller larm om ngn slår in en ruta vet jag inte. Det jag vet är att den skyddar för öppning av motorhuv, öppning av dörrar och baklucka, stereon (om den är kopplad till larmet) samt ett låst handskfack.
Har du färddator rekomenderar jag dig att använda CODE-funktionen. Då har du två larm (ja faktiskt!!!, prövade av misstag att öppna motorhuven när "code" var aktiv och larmet började tjuta trots att jag så att säga faktiskt låst upp bilen och avaktiverat det vanliga larmet) samt att det är i princip omöjligt att sno bilen. Även om du lyckas ha orginalnyckel så kan du glömma att starta bilen utan rätt kod, ingen soppa kommer fram till motorn och efter två-tre startförsök går larmet igång serru. Mycket fin finess tycker jag som inte längre verkar finnas på modernare BMW.

Men det hade varit trevligt om det var så att larmet skulle gå igång om ngn slår in rutan tex. Någon som vet ngt om detta?

Ha det gött, nu är det bara 1 dag kvar till Autobahn:-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.