|
|
|
|---|---|
|
Hej jag kör en E46 330iAT. I samband med en omkörning när jag gjorde en kickdown så tändes min batterilampa.Några km senare så tändes andra lampor. Jag stanade bilen och den gick inte att starta utan jag fick ta startkablar till hjälp och körde till verkstad.Vi mätte på generatorn och den laddar 0v. Kan det vara laddregulatorn i sig som är kass då kolen verkar fina och fjädrar fint. Vad jag läst tänds inte batterilampan om kolen är kassa. Kan alla dioder ha pajat samtidigt då den laddar 0v och inte t ex 8v eller 10v eller kan det vara annat i generatorn som pajat. Mvh Toni | |
| Troligtvis regulatorn, själva generatorn brukar inte lägga av så plötsligt till 0v | |
|
Håller med Riku. Brorsan fick liknande problem för ett halvår sedan. Bytte laddnings regulator och den gick och går som den ska igen. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har man otur så sugs det in skit, löv små sten via generatorns kylning vilket ger haveri. Har hänt en och annan.. Tillfällig kortis i batteriet, tex ett par lösa blyplattor som slås ihop vid kraftig acceleration eller inbromsning förekommer också, samt självklart regulatorfel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för alla svar. Hoppas på regulatorn, det blir billigast så :) |
|
| Mycket riktigt det var laddningsregulatorn....Puuuh! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.