AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
664

E36 318i -92 Kärvt att få i ettan och backen...

Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Pärlan rullar på mycket tack vare detta forum. Problem med att få i ettan och backen har funnits med de sista 4000 milen men har då endast visat sig vid riktigt låga temperaturer. Har bytt olja vilket förbättrade situationen något, men tyvärr är det segt trots plusgrader.
Finnes det något "mirakelmedel" att spilla i lådan inför vintern?

Mvh, Mattias

CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Nu har BMW rätt blaskiga oljor till lådorna, men på dom bmw gammlingarna jag har/haft så är det så att när det är kallt så är det segt att få i växlarna innan man kört dom varma.

Det finns oljor som är bättre till växellådor som är lite seg växlade, Tex på min Nissan 200sx bytte jag får Castrol till en Motul olja som var rekomenderad då lådan blir mer lätt växlad, och det blev markant skillnad, innan fick jag inte i ettan tex om man stannade till vid en korsning förens jag stod still. nu efter nått år hade jag glömt bort att jag hade detta problem innan jag skrev detta.

Motul oljan jag hade i Nissan hette Motul Gear, men jag vet inte om den finns till bmw, men finns det så rekomenderar jag att du testar den.
Visa användare
251
swedishwiking
Bmc Countryman 850 -62
Risig 320i -00 (RIP)
Skaplig 325i -03
Ok! Det märkliga är att jag har för mej att BMW rekommenderar en olja för automatlåda. (ATF om jag inte missminner mej) Men kanske man borde testa en finare olja.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.