AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
13.136

Budgivning på KVD

Sida 1 av 3
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Vem budar upp ett repobjekt som detta till 39000:-? Massor med fel: ac ur funktion, hjullager kass fram+bak, abs-, airbag-lampor med lyser och flera missljud.

Länk

"You can call me Bon"
Nån som drack för mycket igår kanske... :-) Helt otroligt!
da
129
davkar
MB W205 250D -16
Måste vara någon som skapat en "falsk" profil, alternativt blivit av med inloggningsuppgifterna. Jag var intresserad av denna innan "felix84" höjde med 60' på ett bräde och passerade marknadsvärdet med god marginal.
Det känns väl som att budet före felix84 också är för högt.
da
129
davkar
MB W205 250D -16
Och här är objektet jag hänvisar till: Länk
Det kanske finns många felix-bud om man kollar runt lite på KVD... Jobbigt för dom.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Det är dessutom typ 4 el 5 gången den där 528an ligger ute.
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Högsta bud ligger på 2000:- vad jag kan se. Verkar mera rimligt........
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Alla felixbud verkar borttagna. Kanske en känd sabotör av budgivningar.

-------
//Lövet
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
andreas_lofgren, en annan fråga. Slog några bilar på transportstyrelsen, verkar som Kvd äger en hel del bilar. Köper dom upp partier? Smidigt att sälja på auktion då dom slipper allt ansvar efteråt.

"You can call me Bon"
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
KVD agerar inte på egen hand vad jag vet. Däremot tar de ibland över ägandet av bilarna, men inte alltid. Oklart i vilka fall de också blir ägare. Antar att det har med vilket avtal de har skrivit med finansbolaget som bilen kommer från.

-------
//Lövet
"Smidigt att sälja på auktion då dom slipper allt ansvar efteråt."

Det är ingen som helst skillnad mot andra försäljningssätt när man säljer på auktion.

Reklamationsrätt finns ändå.
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Daniel_73 menar du att man kan reklamera t.ex ett motorras om bilen är köpt på auktion?

"You can call me Bon"
Självklart kan man det!

Du har nog förväxlat kronofogdens auktioner där inga garantier eller reklamationsrätt finns med vanliga auktioner.

Det står till och med i KVD:s villkor.

"Vad händer om det uppstår fel på objektet efter köpet?

Fanns felet, eller orsaken till felet, innan leveransen skall du reklamera till KVD. Vi kan då reparera, eller ev. ge dig prisavdrag eller köpa tillbaka objektet. Fanns felet angivet i beskrivningen kan KVD inte hjälpa dig. För fel som uppstår efter leverans ansvaras ej. Alla reklamationer ska anmälas skriftligen till reklamation@kvd.se"
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
För fel som uppstår efter leverans ansvaras ej. Alla reklamationer ska anmälas skriftligen till reklamation@kvd.se.

"You can call me Bon"
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har köpt några bilar av KVD, och haft reklamationer på en av bilarna. Dom hänvisade till en Mekonomen verkstad och tog fakturan. Hur smidigt som helst!
mvh
Marin
För fel som uppstår efter leverans får man ingen ersättning för hos en vanlig bilhandlare heller....

Finns motorraset eller orsaken till motorraset vid leverans så står dom för det.

Det enda du inte får ersättning för är dom fel och brister dom skrivit i beskrivningen av bilen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ska man vara petig så är det så att fel som uppkommer inom 6 månader ska anses ursprungliga och ersättas av handlaren. Men det får inte vara normalt slitage. Detta är Sveriges bilhandlare VÄLDIGT duktiga på att förneka och försöka prata bort genom att hänvisa till värdelösa trafiksäkerhetsgarantier och liknande. Jag vill påstå att det är betydligt tryggare att handla av KVD än en bilhandlare på grund av att de beskriver de fel som finns istället för att försöka dölja och förneka.

-------
//Lövet
Det verkar ju dock som det finn en del fulbilar som är skruvade på KVD, den här Porschen tex har en mätarställning på 8216 mil, kollar man på den ser det ut att vara USA import (plats för liten reg.skylt bak), och med tanke på slitaget så ser den ut att ha gått 28.000 mil och inte 8.000....(Jag vet inte att just denna bil är skruvad men bara med vanligt bondförnuft så börjar misstankarna).

Om det går att bevis att bilen dessutom är både krockad (bilen delvis omlackad, rost etc) och skruvad vem ersätter då? Eller tvingas man sälja tillbaka skrothögen så någon annan blir lurad?

Kanske finns det en del "finansbolag" som snarare är fulbilshandlare dolda bakom KVD's fasad?

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Eftersom det inte är ett dugg olagligt att sälja en bil som är krockad utan att säga det skulle jag misstänka att KVD inte gör någonting alls åt det. Däremot listar de upp felen som finns på bilen redan innan du köper vilket bilhandeln inte gör.

Hur får du det till att finansbolagen som säljer bilen är falska fulhandlare? Vi har ju precis avhandlat att garantierna och rättigheterna är samma eller bättre som vid köp i den vanliga handeln.

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Antar att du pratar om denna: Länk

Lägg 49kr på en carfax rapport så har du svaret om den är skruvad. Den är US-import så carfax har nästan säkert en hel del data om den.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.