AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
710

utan värme

bo
29
boby
520-95
bytt ett läckande termostathus,hade ingen ny termostat.eftersom jag inte fick cirkulation har jag tagit bort termostaten helt för att prova.har avluftat till förbannelse tycker inte jag får vatten ur avluftningen ändå. motorn varm kylet kallt. kylet verkar ok. hur vet jag om det är vattenpumpen, eller kan det vara så illa att toppen är läck. börjar lessna efter ett antal timmar.

Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Det är ganska vanligt att cirkulationen störs/upphör om man helt tar bort termostaten.
Sätt i en schysst temostat så ska du se att det funkar
Kolla termostaten är enkelt; lägg den i en kastrull med vattten på spisen, lägg i mammas köttermometer. Kolla så att termostaten öppnar o stänger som den ska.
Om det inte funkar så får du kolla/byta vattenpump.
(Även om det skulle vara fel på toppen så brukar det ändå cirkulera...).
bo
29
boby
520-95
termostaten var kass .sätter dit en idag. locket till ex.kärlet blåste rätt igenom.byter detta också idag, det kan behövas lite tryck. skall ha en en v.pump redo, om det int inte funkar. det är svårt att avlufta.
toppen verkar ok. ingen olja i kylvattnet, och inget bubblande i exp. kärl.
my
24
my.bmw
525i -93
330ci cab-02
Stå gärna i en uppförsbacke ( eller hissa upp bilen i fram )när du luftar kylsystemet p.g.a att värmepaketet sitter högre än kylaren. Hade det problemet med min 525:a efter jag bytt kylare. Tempen gick upp men det kom ingen värme i bilen.

my.bmw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.