AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.635

Nedslag på besiktningen spindelled

Sida 2 av 2
bi
75
bi_em
e36 318i -96
Så om jag fattat rätt så måste bussningen där bak bytas för att byta länkarmen där framme? jag bytte bussningen för 3 månader sen på vänster sida på bakvagnen och den högra var okej!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Du behöver inte byta bussningarna där bak om de är friska! Det folk menat är att man kanske ska passa på att byta även dessa då man ändå delvis demonterar (drar ut bärarmen) dem när man byter bärarm.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

E3
1.828
E36
USA bilar
Jag syftade inte på BTs spindelleder/länkarmar i synnerhet utan E36ans framvagn i allmänhet
Man brukar få byta spinedelleder och bussningen med (o)jämna mellanrum

Jag har själv alltid en omgång renoverade länkarmar i beredskap

bi_em bussningar i bakvagnen har inget med framvagnen att göra, men E36ans länkarm har två "spindelleder" och en bussning i bakkant

jonas Det gäller ju allt... oavsett du vet vilken grej du menar men inte vet vad den heter, eller vet ett namn men inte vad det är
Fr
18
Fredian
Bmw e46 320i 2001
Hej, jag fick 2a på spindelled högre fram yttre och har googlat som fan på en ny spindelled men hittar inte någon så om någon snäll person kunde länka vart man kan köpa då hade det varit snällt. BMW e46 320i 2001
Mvh fredian
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Här är BMW Original
Länk

Här är Vaico (med bussning)
Länk

Men finns såklart bra eftermarknads som Lemförder och Meyle
Länk
Länk

Tänk på att de hade en brytpunkt på 02/2001 där de gjorde en eller ett par ändringar på denna komponent (är osäker på exakt vad för skillnader det är). Dessutom så eftersom din bil är en 2001 så kan de ha tillverkats både före och efter brytpunkten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.