|
|
|
|---|---|
|
När tycker ni att en bilen börjar ha gått för långt? Som fallet min min m5 -00,sv.såld,den har gått strax över 18000 mil. Det var inget jag la någon större vikt vid,när jag köpte tillbaks den. Jag ser ju skicket på den och den hade likväl kunnat gått 7000 mil. Den går hur bra som helst,inga konstigheter alls just,full bok och allt. Jag har inga planer alls på att sälja den,men saker och ting kan ju ändras på en femkrona. Så egentligen,blir folk över lag livrädda när dom passerat 20 000 mil? Nyfiken över hur folk tänker och resonerar bara:) Ha det fint! Emil | |
| Tänkte framförallt på M-modellerna*:) | |
| 20k mil då har bilen skrotstämpel. Tycker man man skall kolla på skicket än milen. | |
|
Gått för långt för vad? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ja risken för ras varje gång man vrider på nyckeln ökar ju i takt med mätarställning/ålder... Murphys lag: allt som kan gå sönder kommer någon gång att göra det.. Jag har hitills inte träffat någon bilhandlare som vid ev inbyte frågar om bilen är fin...första frågan är istället: hur långt har den gått... Sen kan ju självklart en långmilare många gånger va lika fin eller finare än en lågmilare.. MVH Peter |
|
| En välrenvoserad bil med miltal kring 25"mil är ofta ett tryggare köp än en dito orenoverad kring 15" mil ur "utgiftsynpunkt". Min ena bruxis köptes vid 21" mil o har idag 3 år senare rullat ytterligare 14" mil, utan egentliga bekymmer mer än modellspecifika fel som ALLTID kommer. Men för en måttligt bilintresserad Svensson så är 20" mil lååångt. Själv tycker jag att nånstans kring 35"-40" mil så börjar bilen nå den ålder då det kan vara aktuellt med pensionering, iaf för orenoverade "bruxisar". | |
| Hellre en välskött lågmilare än en välskött långmilare ;) | |
| Håller med Dawwe. Hellre en bil som gått 20k och nyligen fått t.ex. ny katalysator, stötdämpare, diverse bussningar än en som gått 15k och som snart behöver allt det där... Motor/växelåda/drivlina i övrigt går ju "aldrig" sönder. Rost+status på slitdelar är det enda som räknas oavsett miltal. | |
| Bara för att bilen gått 15k behöver det inte betyda att allt ska bytas snart.. det beror helt och håller på hur bilen är använd det finns bilar som rullat 50 k mil med original delar från fabrik.. så hellre skulle jag ha en oskruvad bil med 15k mil än att ha en sönder skruvad 25k milare där dom rört och pillad överallt och sedan kallar det renovering.. För mig ska det va helt Original välskött bil.. | |
|
Milskräcken börjar vid 10 000 mil på prestandabilar är min erfarenhet. Men har man en bil som är 10 - 15 år gammal så bör andra parametrar än just milen styra, då börjar saker som rost och övrigt skick spela väldigt stor roll. |
|
|
50000 mil med original bussningar, stag, fjädrar och dämpare måste vara en riktig Stenabåtsupplevelse i väghållning. :) Även att ligga och småputtra på landsväg/motorväg motionerar ju alla bussningar kontinuerligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.