AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.598

Dräneringshål X5 e70

bl
36
blackadder
BMW X5 3.0d - 08
Audi RS4 Avant - 13
hej,

Efter ett par dagars regnande då bilen hade stått ute insåg jag att det var fuktigt på passagerarsidan. Öppnade motorhuven och såg att det fanns vatten som samlats vid torpedväggen. Jag grävde ner handen och hittade vad jag tror var själva dräneringshålet då vattnet därifrån började rinna ut under bilen. Kunde dock inte se något dräneringshål under bilen. Så min fråga är helt enkelt - var sitter dräneringshålen under bilen, hur kommer man åt dom och vilket är bästa sätt att rensa dom på?
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det är inte så att du har panoramatak?
bl
36
blackadder
BMW X5 3.0d - 08
Audi RS4 Avant - 13
Yes, bilen har panoramatak.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det verkar vara problem med tätningen runt panoramafönstret på vissa X5. På min skall den bytas och jag har hört fler som har problem med läckande taklucka. Kan också vara en dräneringsslang från takluckan som är tät, då kan det komma in vatten i kupén.
bl
36
blackadder
BMW X5 3.0d - 08
Audi RS4 Avant - 13
Tack för input. tror dock inte att det är frågan om läckage från panoramataket. Problemet jag hade var att det fanns vatten i motorrummet mot torpedväggen och jag antar att lite av det vattnet letat sig in till passagararsidan. Har nu rensat ytterligare i vad jag antar är dräneringshålen på vardera sida och har sedan dess inte haft några problem. Det får duga för mig så länge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.