|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte kolla om det någon som har någon aning om vad man ska betala för original M5 fälgar som kallas "turbinen"? Vet ej vilken tum de kom i som standard. Kanske någon vet? /Bellamy | |
| Dom fälgarna kom väl till 3.6an,om jag minns rätt | |
|
Ja, jag tror att de kom till E34 3,6. Är intressarad av vad man får pynta för 4 st sådana i fint skick. /Bellamy |
|
zcooter |
Beroende på skick ca 2000/fälg och upp får du minst räkna med. Större chans om du letar på Länk sälj annonser |
zcooter |
edit: 8 tum runt om var de på 3.6 M5 |
|
Fälgarna heter M System I (styling 20). Fram 8x17 ET20 Bak 9x17 ET22 Fanns tydligen även en variant som var till E32 och då hade bakfälgen ET26. ___ //Ulf |
|
|
Som zcooter skriver så fanns det också 8x17 ET20 runt om. Om inte M5 3.6 hade 9x17" bak så kan man ju undra vilken modell som hade det? Kanske bara fanns som eftermarknadsprodukt? Det står också på FelgenKatalog att fälgen ej passar på E34 med V8. ___ //Ulf |
|
|
8 tum runt om är standard (förutom på M5 Winkelhock). 9 tum bak extrautrustning från fabrik (dock ovanligt). Dom kan kosta från nästan inget till 10000 för såna som verkligen är mint. Man måste ha tur och hitta någon som håller på ett kompletterar sin M5 3.6. Det är dom som betalar bäst. Banåkare använder som också på BMW-bilar har jag sett. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Har en 4st 8x17" med 235/45 däck. Däcken köpta 2010/2011. Länk Passar utmärkt på E34 V8. Jag har kört 3000mil. Hjälper bromsarna jättemycket. Att rekommendera. Jag har tankar på att lägga på original 17" Style 5 och därför kan det vara intressant med försäljning. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.