|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla glada BMW fantaster! Nu är det så att jag gått och köpt mig en 523i e39 -96 och upptäckte när jag kollade igenom bilen att en knapp fattas. Knappen som fattas är den som sänker temperaturen från Klimatanläggningen, dvs den lilla blåa pil som pekar neråt.. Det går att trycka på den men man måste in med nageln och komma åt en liten "pigg" som sitter där inne. Detta är inte så lätt när man sitter bakom ratten och väldigt störande. Nu undrar jag ifall någon av er vet vart jag kan åka och köpa en sån knapp? Borde jag kolla med BMW? finns det något alternativ? Någon som har haft liknanade problem? Tacksam för svar :) MVH Simon | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Antingen köper du ett komplett set med knappar hos BMW eller köper en beggad klimapanel på skroten. nr 3. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Eller så beställer du en ny front från Schmiedmann. Inte så dyrt. Letar själv efter en röd pilknapp som försvann häromdagen. Hittar jag den inte så blir det en ny panelfront. Länk |
|
|
Jag har lite sådana knappar liggandes i någon burk i garaget. Ska titta efter om "din" knapp finns där. I så fall kan jag skicka den i ett brev till dig. //Lars |
|
|
Latorparn: Inte så dyrt? Jag tycker det du föreslår är ett totalt överpris för att köpa en pytteliten svart plastknapp, tillverkningskostnad 4 öre. Nej, Simme91 borde få en gratis så hittar jag den rätta skickar jag den! |
|
| Dyrt? Ja för en knapp kanske, men det troliga är väl att panelen är sliten så knapparna ramlar bort. Då är lösningen en ny front. Och 600 för en ny front är inte så farligt, tycker jag. | |
| Brukar dina knappar på din mobiltelefon ramla bort. Jag misstänker att du trycket många tusentals gånger mer på dem än på dina knappar på panelen? Visste inte att den kunde bli sliten .-) Om den är sliten så behöver det inte betyda att den är elektroniskt obrukbara. Utkastade pengar med andra ord och i mitt tycke kosmetiskt dyr lösning. | |
|
Mina röda pilar ramlar bort nu och då. Dom vill inte sitta kvar, Så nått är det som är slitet. Även om den fungerar elektriskt. Blir en ny front snart. |
|
|
Tack för alla svar, jag har inte direkt behov av att köpa en "ny" panel eftersom panelen och allting annat är väldigt fräsh och fungerar :) det är bara ju knappen som fattas. Stout det vore verkligen underbart ifall du kunde hitta en knapp som jag kan få köpa av dig! Jag har ringt runt lite till några skrot ställen men dom vill inte sälja EN knapp, utan då får jag istället betala för hela fronten vilket känns lite onödigt :P |
|
|
Jag hade samma problem och köpte hela panelen på skroten. Det var jag väldigt glad att jag gjorde när den lilla fläkten lade av senare. Bara att flytta över fläkten från skrotpanelen. Man vet aldrig när man får användning för bra att ha reservdelar... |
|
| Peter_55: jo det har du rätt i, vad fick du ge för panelen? Jag har den mörkblå tyginredningen i min bil. | |
|
Jag har för mig att jag gav 700:- för min. Köpte genom Laga.se och priserna varierar otroligt. Från en femhundring upp till flera tusen. Välj den billigaste där alla knappar finns kvar. Jag köpte bara en ur högen, men läste här efteråt att det tydligen skiljer på mjukvaruversionerna i dom. Och så var det ju, det skiljer på den nya och den gamla. Jag satte först hela panelen i bilen, men nuvarande ägaren klagade på att värme och luftfördelningen inte var bra, så vi flyttade över fläkten från skrotpanelen till originalpanelen. Killen som äger bilen nu säger att det blev bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.