AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
19.286

BMW 335i -10 hos Bil33

Sida 1 av 4
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Någon som tittat på denna?
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
USA bil importerad till Estland -> export till SWE. You do the math
//Marin
Verdi
Läste om ett företag som importerade krockade USA-bilar billigt. Sen kunde de tillhandahålla renovering i Estland. Dock var de öppna med hur det gick till.

Artikel i DN: Länk

Drömbilar i Sverige AB på Blocket: Länk

Deras hemsida: Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har sett dem också och fine, de är ju i alla fall öppna med vad de håller på med. Bil33 är det inte. Varenda regskylt är avplockad för att man inte ska kunna ta en Carfax på bilarna...

-------
//Lövet
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hoppla, de verkar ha plockat på skyltarna på ett gäng bilar i alla fall, lyckligtvis bilen i länken.

Då är det bara att surfa in på www.vv.se och plocka ut VIN numret och sedan gå till www.carfax.com.

Publicera sedan vad den varit med om här.

-------
//Lövet
Kallt på vintern utan värme i stolarna och skinnklädsel... känns inte premium.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Är det denna som diskuteras?

Länk
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
millerone: det står 335i -10 i rubriken så antagligen inte den.
Den du länkade till kan man däremot undra vad de gjort med klädseln i passagerarsätet och där bak, ser märkligt ut.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
ok missade, men är den där USA-import också?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Oklart. Kollar man på carfax.se får man ingen information om att det finns historik från USA. Bilen har inte milesmätare iaf.

-------
//Lövet
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Ja, man förstår ju ganska snabbt att det är något fuffens med den bilen med den prissättningen och den firman som säljer.
Är endå förvånad över att den inte blivit såld än är ju ett lågt pris och finns ju många icke entusiaster som inte går in på detta forumet och får info om vad Bil33 är för några.
Jag är mest nyfiken på om marknaden är så kall eller om det faktiskt syns på bilen att den eventuellt råkat ut för något och det är därför den inte blir såld.

Har iofs hållt ett öga på 335i / Z4sDrive 3.5i marknaden några månader och det verkar inte bli sålt mycket bilar alls, samma bilar ligger ute månad efter månad. Men jag har inte bråttom, bara att invänta rätt köpläge :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nånting är knas med carfaxen. Har köpt ett paket med 5 rapporter men den vägrar acceptera det som betalning utan ska istället ha nya pengar. Hade det fungerat hade jag kunnat avslöja vad som stod där. Nu ska den ha 249 spänn och så mycket bryr jag mig inte.

-------
//Lövet
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Okej, men skulle nyfiken få övertaget och carfax börja fungera igen så hoppas jag du delar med dig av infon här :)
VEGA: Det är ju inte svårare än att du själv betalar för ett utdrag ur carfax om du gärna vill veta vad som finns lagrat
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag skulle tro att det blir nåt knas eftersom bilen aldrig är påstålld i Sverige och därmed enbart finns poster från USA. Om det finns både från Sverige och USA kan man köpa den svenska för 49kr och då ingår den amerikanska.

-------
//Lövet
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
Jag befinner mig utomlands och är tillbaka i Sverige först om en månad igen. Får väll se om man fortfarande är så nyfiken på vad bilstackarn råkat ut för när man är hemma igen att man tycker det är värt att beställa ett utdrag :)

Hade varit kul annars om det är någon som bor i närheten av firman och skulle vilja ta en titt på bilen.
Om det är för billigt för att vara sant, så är det också det. Svårare än så är det inte..
VE
85
VEGA
525it -02
535d GT -11
dissonans: Absolut! Inget att diskutera om den saken, det vet vi nog alla här på autopower ;)
Men som sagt, är det någon som skulle få för sig att titta på bilen så delge gärna era iaktagelser, hade varit intressant :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag satt idag i ett möte där jag hade tillgång till fordonshistorik från USA. Reg CYL147 BMW 335i -10 hos bil33 är Total Loss från USA. = skrot.

Länk!

-------
//Lövet
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Undra om det finns nån bil där som inte är Fd skrot..?

//RX300-03 och framför allt: 323i e21!
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
Länk!

Ratten verkar inte direkt höra till resten av träinredningen :)

//RX300-03 och framför allt: 323i e21!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.