|
|
|
|---|---|
|
Hej Varvräknaren fick frispel när jag skrämde upp henne till 170 km/h, den började slå vilt upp och ner och ibland bara ligga död på 8000 rpm. Kan vara så i många mil,,sen vaknar den till o rör sig lite, sen död igen! Kan det vara något fel på kabel eller helt enkelt mätaren har givit upp? Har försökt dra lite i kablarna upp till mätaren, men inget händer! MvH Micke | |
|
Hittade du felet? Låter gissningsvis som att det borde vara kablaget som glappar någonstans. Om du uteslutit detta och misstänker att mätaren är defekt så går den ev. att laga själv om du kan hålla i en lödkolv. Det finns några komponenter inne i mätaren som är kandidater på att gå sönder eller bli defekta pga ålder. Jag fick själv byta ut en transistor (pris 3kr) i min som innan var stendöd, sedan dess lirar den bra. //Stefan |
|
|
Nix, har inte hunnit se över problemet ännu! Tror som du att det sitter inuti mätaren, för det hjälpte ej att koppla ur kablarna och sen på igen! Blir lite senare i vinter som jag ev tar ur mätaren och felsöker problemet. E det bara hålla i lödkolv ska det nog gå bra att laga. Har en lista på delar som ska bytas i vinter så sysslolös blir man aldrig! Hoppas man får tid bara? MvH Micke |
|
|
Har nu bytt ett motstånd i mätarhuset , o det verkar som det var de som var problemet. Gött att allt funkar igen! roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.