|
|
|
|---|---|
|
Tjena forumet. La ut denna annons för någon dag sen: Länk Har ännu inte fått ett ända mail, trotts att den ligger uppe på blocket. Har jag satt upp den för dyrt? Vad anser ni är rätt pris för en sådan 5a? | |
|
Tja, vet inte...men antagligen är den möjligen lite svårsåld iom att du för samma pengar kan få en hyfsad 523 alt. 528 E39. Men iofs så tror jag inte att alla spekulanter bryr sig om att det "bara" är en 520 så om bilen i sig är hyfsat fräsch så kan den säkert bli såld trots mina funderingar angående detta.. Men visst, får man inte en bil såld så är det naturligtvis så att den anses "för dyr". Men vänta gärna ett tag innan du evtl sänker priset.. Mvh Janne. |
|
|
Tack för inlägget Janne. Med tanke på allt som är bytt i bilen, och att jag alltid polerat den och hållit den i bra skick så känns inte 25.000 så mycket. Men du har förmodligen rätt, väntar någon vecka och ser efter. |
|
| samma text och bilder på blocket annonsen? | |
|
Jag är kanske sugen på den om priset är justerbart. Mvh Carlito. |
|
|
Jag tror inte det är priset i första hand som är viktigt, det finns helt enkelt inte så många köpare till gamla E39or längre. Den stora allmänheten har passerat den bilen för länge sedan. ------- //Lövet |
|
|
Carlito: Vad hade du tänkt dig? SimonK: Ja, exakt samma. Andreas_lofgren: Du kanske har rätt, folk vill väl ha små bilar idag, men någon måste väl vara intresserad av en gammal och hederlig rak 6a? ;) |
|
|
De flesta E39 tar betydligt längre än någon dag att sälja så ha lite tålamod. ___ //Ulf |
|
|
Mitt bud är kanske ett skambud men....... 15 tusen skulle jag kunna ge för den, inte mer och det är efter en snabb koll på blocket samt även här på Autopower där bla en 523 touring -00:a är till salu för 25 tusen. Mvh Carlito. |
|
|
Tror framförallt att föregående talare har rätt. Personligen är jag lite små allergisk mot annonser innehållande för mycket förskönande omskrivningar och personliga värderingar som tex. "kommer att rulla många mil till"...är det en garanti? "99.9% rostfri"...en E39 från 1997...då är den nog Unik och värd sina 25000:- "bra drag".. .. jag vet inte, men det ger fel klang i mina öron. Föredrar saklig information och bilder. |
|
|
avsåg inte Carlito som föregående talare...utan Andreas_lofgren 15000 är väl lite av ett hån.... I våras sålde jag en Importerad och relativt risig 520 touring e34 -95 (30000mil) för 11500:- |
|
|
För 15 tusen så skrotar jag hellre bilen. Har ett bud på 17 av en kvinna som jag nekade innan. Får som sagt vänta och se vad som händer. |
|
|
Som referens sålde jag en 523 med 19k mil i somras för 32 000 den var också fint skick med en del bytt och allt i ordning. Det tog cirka 2 månader innan någon som inte ville stor pruta eller blåsa mig ringde så tålamod är viktigt. Som någon skrev för mycket skönsjungande i annonsen, försök ta 5 bilder på nytvättad bil och lägg ut på blocket med 3 kr marginal sen vänta :-) Mpower |
|
| Sluta gnälla, jag har försökt sälja min 540 E34 för 39tkr i snart en månad.. det kallar jag svårsålt! | |
| Det finns ingenting som är svårsålt... ej sålt = för dyrt. | |
| Sant, Jabbal. Jag sålde min svårsålda 545 på tre dagar, mitt i sommaren när det är "omöjligt" att sälja bil. Handlar om att sätta rätt pris från början. Och lite tur :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.