AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
7.392

Nya Porsche 911 verkar riktigt intressant

Sida 1 av 2
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Länk

Fantastiskt fin, om du frågar mig :) Lättare OCH större än den gamla, snabbare & snålare, samt ÄNTLIGEN med en snygg(are..) inredning än alla 911:or hittills!

Personligen kommer jag att försöka skaffa mig en dylik (cab) om cirka två år, när mitt nuvarande leasingavtal löper ut.

Någon härifrån som beställt en, eller provkört? Tacksam för feedback.
Har inte beställt eller provkört någon Porsche någonsin men jag tycker att 997 är snyggare än 991. 991 är inte ful men den är lite för fläskig, den liknar en Panamera ur vissa vinklar.

997 gts är lite av en favorit för mig.
Håller med. Skulle hellre ha en facelift 997 än 991, tycker 991 är för stor och inredningen passar inte i en 911, ser ut som Panamera och Cayenne. Men det är säkert en helt fantastisk bil att köra! Nu kommer dessutom 997 mk II sjunka i pris när 991 kommer ut på marknaden, vilket är bra för mig :)
Skulle aldrig ta en 997 före 991, men kan hålla med om att inredningen ser lite för klumpig ut på nåt sätt. 991 blir bättre ju mer jag ser av den, ska bli riktigt kul att få se den på riktigt.
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag tycker oxå bättre om 991. Jag gillar den lite lägre feta stilen. Även om det inte är sååå stor skillnad mot 997 så tycker jag ändå att den är klart snyggare.

Vidare lär det bara vara bättre på alla punkter när det gäller köregenskaper. En sjukt bra bil som blivit ännu bättre helt enkelt.
otroligt läcker!

/Anders
väldigt läcker sida, vilket habegär!

/Anders
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Underbar!
Visa användare
3.753
Sani
Jep. En personlig favorit är baklyktorna - otroligt sexiga :)

Bilen har visserligen blivit bredare, plattare och längre - men det ger det hela litet DTM/långloppsbil-stuk tycker jag!

Och det var VERKLIGEN tid att ändra på inredningen haha...

Ska bil intressant att se cabben, brukar ju bli litet klumpig pga motorn.
Zuffenhausen
Grym bil, de har verkligen lyckats behålla grunddragen, enligt många så tycker de att Porsche är fega att inte ändra designen ytterligare, men varför ändra ett vinnande concept.

Bilen är ju ganska fulländad så Porsche gör ju helt rätt som behåller grunddragen.
Sitter o väntar på en inbjudan till provkörning, Porsche anfaller hårt med provkörnings event till 335 ägare sen i våras...
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Och inte helt oväntat är den snabbare än den gamla.

Länk
Visa användare
3.753
Sani
..men 2 sek snabbare än 997 GT3 är rätt oväntat, anser nog jag iaf :)
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Det håller jag med om. Klart respektingivande.
Sani: Nu är 991 cabriolet lanserad. Länk
ja vilken vacker bil nya 911-an, sjukt läcker!

/Anders
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Vacker! Länk

Jag tar en basaltsvart C2S PDK, tack!
Visa användare
3.753
Sani
Riktigt fin! Gör sig bättre som cab än de tidigare generationerna.

(Men nu ska jag bli pappa, så det är bara att glömma...får väl kolla på Cayenne istället) :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om man kollar på Cayenne så har Porsche Center (åtminstone i Stockholm) ett helt otroligt erbjudande om man vill köra diesel. Edition 60-versionerna är klart prisvärda och ligger under i pris jämfört med 1 år begagnade bilar. Ett tips bara.

Visa användare
3.753
Sani
Tack för tipset acey, det var verkligen förmånligt! Dock har jag inte råd att köpa en, så jag har slängt iväg en fråga om konsumentleasing; som de ju också erbjuder...i o med att det är samma finansbolag för min Audi idag, skulle man kanske kunna switcha lätt, får se :)
Cayenne har aldrig tilltalat mig riktigt utseende mässigt. Men Panamera gillar jag verkligen, konstigt nog med tanke på de rätt bullliga om än dock avrundade formerna där bak, tycker den är ursnygg. Blir väldigt intressant att följa utvecklingen av begpriserna på den. V8a på 400 hk känns tryggt.

4 personer har hyfsat med plats i en Panamera? Fyrhjulsdrift vore trevligt så att jag kan bruksa den året runt.

Nu behöver jag bara fixa den här spelvinsten. ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.