|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med vatten i bagageutrymmet och lyckades finna att det var högra baklyset som släppte igenom vaten (trots nya packningar, nya bakljusglas och ny "sarg"). Testade genom att spruta med en slag runt packningen och då mer eller mindre forsade det in. Skruvade bort allt och fipplade med packningen som inte har en så där exakt passform och trodde jag fått det tätt. Spolade länge och väl utan att det kom in ngt vatten. Körde sedan en runda i morse och har också haft den utomhus i några rejäla regnskurar, så döm om min förvåning då det åter var fukt i bagageutrymmet efter min lilla tur. Undrar därför vad ni gjort för att fått lysena helt täta, någon speciell tekning, någon ytterligare packning runt lyset, eller skall jag köpa en ny packning till och anta att jag fått ett måndags ex (min packning är 1 år gammal)... Tacksam för tips... Mvh, Per-Magnus | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har samma bekymmer som du, men tar inte in vatten i bagaget utan in bakom glaset endast. Nya packningar på min med, har provat att justera på alla sätt och vis utan förbättring. Fungerar bromsarna klanderfritt på din nu? Mvh Patrik |
|
Bromsarna fungerar utmärkt, men abs lampan kommer efter ett tag. Hoppas lösa det med medbringare, men BMW har inte levererat ännu, beställde Dec 2010. Trodde inte att du visste om huruvida din tog in vatten ty du har väll aldrig blött ner ditt vilddjur... Det mesta vattnet kommer in på höger sida brevid bensitratten och jag tror det är samma vatten som blaskar runt eller sprider sig som kondens. Har tagit ur all inredning ur bagageutrymmet för att få bättre koll. Vänster sida är helt snustorr. Tror jag köper ett nytt gummi och testar, det är jäkligt retligt... Mvh, Per-Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.