AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.815

Bmw 118D - Plug n Play högtalar-kit

Jag har försökt söka i ämnet, men hittar inte några relevanta trådar just nu. (Har för mig jag läst om detta tidigare)

Jag har varit väldigt intresserad av Alpines original retrofit kit och det är den typen av plug n play lösning jag skulle vilja få in i min 118d. Nu är saken den att jag har Business och en bil från december 2009, vilket innebär endast en bas under förarsätet. Pga av att jag nu ändå behöver lösa en till bas till passagerarsidan så skulle jag vilja veta vad det finns för 3-vägs kit på marknaden för 1-serien. Alltså diskant, mellanregister och golvbasar tillsammans med slutsteg?

Vad kostar förresten en extra originalbas på BMW?
Vad kostar plasthuset som basen är monterad i? (För den behöver också införskaffas antar jag?)

Tacksam för lite tips!

/Fredrik
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kanske detta kan vara nåt?: Länk + Länk

Mvh
3-vägs kitet du tipsar om, Audio system, fick jag syn på igår efter lite googlande! Någon som provat dessa? Ser intressant ut!

Jag har kollat lite snabbt efter steg med. Har kopplat ganska mycket i mina tidigare bilar med lågnivåer hit och dit. Men denna gång känner jag för att göra det lätt för mig med högnivå, dels för att det är en nyare bil med originalstereo, vilket jag inte är van vid.

Kollade på BRL och steg från DLS, med högnivå och automatisk remote. Någon som har erfarenhet av dessa? Skulle något funka tror ni?

Länk

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Svesam och Biggelina har installerat xion: Länk Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
tack för tipsen!

Skall ta kontakt med dem, höra deras erfarenheter.

Någon som har bra erfarenhet av högnivåsignal? Eller kommer jag antagligen få räkna in en omvandlare i min kalkyl?

Återigen, någon som vet priset på plasthuset till basen? OCH är det samma hus till både 6,5" och 8" originalbas?

Tackar!
Köp ett bra steg som har både hög och lågnivå ingång och med automatisk start så slipper du köpa en separat hög-lågnivå omvandlare.
De billigaste hög-lågnivå omvandlarna som man får tag på för runt 200 kr är riktigt dåliga. Du kommer få betala minst 500 kr och uppåt för en bra omvandlare är min erfarenhet om du inte har ett steg med hög nivå in.

En annan nackdel om man inte har ett steg med automatisk start är att du kommer att behöva "sno" remote strömen från någonstans. Det vanligaste är cigarett utaget. Det som är nackdel då är att steget enbart går igång när du startar motorn.

När slutade de leverera basar på bägge sidorna i 1-serien? Jag har en 118i 2005 med billigaste stereon och jag hade 6" basar under bägge sätena och 4" mellanregister i dörrarna inga diskanter.
Jag bytte ut till ett hertz hsk163 system och är nöjd med det. Dock behövde jag tillverka nya baflar för mellanregister och bas som man slipper med audiosystemet.

Om man kollar på realoem.com
Länk
så skulle jag gissa att lådan som du behöver är
01 RIGHT DOOR SILL COVER 1 65136928950 $55.71

Kolla med din närmaste BMW försäljare, gissar att priset borde ligga runt 600 kr.
Annars borde du kunna få tag på en låda från skroten. Det är samma låda på alla modeller från 2004:a så det bör finnas en del delar där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.