AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.009

M5 e60, head up ett måste?

Sida 1 av 2
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej! Har hittat en M5 e60-05 som verkar fin och hyfsad i pris, den har den utrustningen jag vill ha men saknar Head Up Display..

Hur viktigt är det på en M5? Klarar man sig utan?

Bilen i fråga finns i Norrköping.

MVH
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Klart man klarar sig utan, bara mekaniken är i skick så tror jag sådana "petitesser" bleknar :)

Mvh Janne.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Nä, verkligen inget måste, men det är jävligt användbart! Jag kollar aldrig på hastighetsmätaren längre, och när man kör med navigation är det sjukt bra.

Är det denna bil: Länk

Förarsätet ser extremt slitet ut för att endast gått 6500 mil!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jepp,

Jag håller med, måste varit en kraftig person som slingrat sig in o ut...

Ser väldigt "veckat" ut?!

Miltalet har jag kollat så långt det går men vem vet...

Enligt bilhandlaren är det pga nyligen rekondat skinn som gör att det ser slitet ut...hm...
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Om de ser slitet ut för man rekondar varför gör man de för då......?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

ja dessa bilhandlare...de ska alltid få allting att låta bra...:-)
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Har HUD både i min nuvarande M6:a och hade det även i M5:an jag körde innan. Personligen tycker jag att det är ett option som jag inte skulle vilja vara utan. Samtidigt håller jag med i kommentaren ovan om att det naturligtvis är viktigare att mer vitala delar på bilen är i ordning.
Slutligen noterar även jag att stolen på bilen som det länkas till ser väldigt nedsutten ut. I synnerhet på en bil som endast ska ha rullat drygt sextusen mil. Ingen av mina stolar har sett ut på det viset trots fler mil och rejält tilltagen mage.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

nja men själva sittdynan ser ju hyfsat sträckt o fräsch ut tycker jag, det är mest sido stödet, måste varit en stor-rövad bjässe som liksom suttit på sido stöden o inte i...? Ska be att han skickar nån bättre bild till mig..
Ma
263
MagnusSa
BMW M3 SMG II -04
Jag tycker sätet såg helt förskräckligt ut och jag tror verkligen inte att miltalet stämmer. Jag hade definitivt letat vidare.

Jag stör mig även på att Platinumcars alltid ska skriva med STORA BOKSTÄVER och ofta med löjliga beskrivningar som "FULLMATAD". En kompis till mig var för övrigt där och tittade på dyrare bil men han köpte den inte pga att säljaren (tydligen en av ägarna) var både otrevlig och konstig. Det du nämnar om recond av lädret bekräftar ju misstankarna och jag skulle själv aldrig köpa en bil därifrån. Du blir garanterat lurad på ett eller annat sätt.
skulle också göra noggrann kontroll av milen och även kontakta föregående ägare. HU kan man vara utan, det fanns ej på den M5 -05 som jag bytte till mig -06, men just på M5/M6 tycker jag den fyller större funktion än på en vanlig femma. De flesta M5 har dessutom HU. Sen undrar jag om det verkligen fanns komfortstolar på M5 2005? Ser ej ut som komfortstolar på bilden. Snarare vanliga sportstolar. Däremot är det läckert med aktiva förarstol i en M5, det skulle jag def vilja ha.

Dock är dok bra o ärlig historik viktigt.

/Anders
skulle också göra noggrann kontroll av milen och även kontakta föregående ägare. HU kan man vara utan, det fanns ej på den M5 -05 som jag bytte till mig -06, men just på M5/M6 tycker jag den fyller större funktion än på en vanlig femma. De flesta M5 har dessutom HU. Sen undrar jag om det verkligen fanns komfortstolar på M5 2005? Ser ej ut som komfortstolar på bilden. Snarare vanliga sportstolar. Däremot är det läckert med aktiva förarstol i en M5, det skulle jag def vilja ha.

Dock är dok bra o ärlig historik viktigt.

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Platinumcars har ett tämligen gott rykte och det finns mig veterligen inga rapporter om skruvade bilar därifrån. Däremot är det ju så mycket pengar så det är värt ändå att lägga några timmar på att kolla. Det som stört mig mest med bilfirman är att de använder billagret som sitt eget nöjesfält på kvällar och helger. Jag kommer från Norrköping och har fler än en gång sett bilar de har till salu behandlas på ett sätt att man inte direkt blir köpsugen.

-------
//Lövet
Denna är ju ganska förmånlig och har bl.a. HUD, ifs gått lite längre:

Länk
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Stolen ser fräschare ut i den som gått 15' än i den som gått 6,5'!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm...Jag har riktigt svårt att tro att miltalet inte stämmer...

1. Den har enligt carfax varit avställd vintertid.

2. Första egentliga ägaren hade bilen i 4 år, isåfall har han ju själv backat mätaren före service och det är ju omöjligt att kolla....

3. Bilen är servad riktigt ofta, finns inga varningsklockor när Bmw här i stan slog den på datorn heller....

4. Jag fick faktiskt nån mer bild på sätet nu och där ser stolen helt ok ut..Hur lägger man upp en bild här??
Ladda t.ex. upp här Länk
och länka till bilden sedan.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm, bilden var såklart för stor...

Men stolen ser helt ok ut på de bilder jag fått, förstår inte varför de inte skiftar bild?!

Den lär ju skrämma bort en del kunder:-)

Jag ska förmodligen upp på Lördag o kika så får jag se.

MVH Peter
Förminska den i paint

eller försök här Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

toppen finnubbe!

Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag har nu dock drabbats av Jeremy syndromet....

Bilen är fan inte snygg! Visade en länk för min sambo som är utomlands och hon sa direkt - vilken gubbabil....

Hm, svårt fall, de är ju grymt roliga att köra....

Mvh Peter
Köp en "Hartge" då kanske

Länk
Länk
Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.