|
|
|
|---|---|
|
HAllo. Funderar på att köpa mig en Bmw E60 för engångsskull. Har provat allt från 520-530 Kollar jag på priserna så kan man få en 523a av år -06 för helt ok pengar. Men en 525-530 måste jag ner 2-3årsmodell för kanske samma pris. Duger en 523a? Eller ska man satsa på 525-530? | |
|
Stanic: Vill du ha någorlunda tryck i bilen då skall du satsa på en 525:a minst. Allt under det är en pina. BMW M-POWER |
|
|
Ja man vill ha något slags av drag. Men det behövs inte användas hela tiden, Bara man vet att det finns där! |
|
|
Ett avtagbart drag kanske? Haha, kunde inte låta bli. Allvarligt talat så har jag två x20d-bilar och jag tycker båda är okej. Inte ens i höga farter märker man av motorns litenhet. Hastighetslobbyn i det här landet kommer ju ändå bara leda till allt lägre maxfarter och dom kommer man snabbt upp i med dom små dieslarna med. Största skillnaden är nog karaktär och ljud. |
|
|
Stanic: Du har en 525 med 192hk. Jag har en likadan. Provkörde en 523:a på 190hk och blev bara besviken. Mitt råd: Är ekonomi av högsta prioritet köp en diesel! Är körgläjde viktigast köp minst en 525:a med 218hk! Liten bensinare i en så stor bil är ingen bra kombination tycker jag personligen. mvh M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
haha nä inget drag denna gången. anv aldrig. Jag som trodde att den 523an(190HK) gick bra, Har endast kört 523 (177hk) inget roligt precis men den rör på sig. Tror mer att det lutar åt körglädje.=) En 525a med 218hk gå rikitigt bra. Men då måste jag upp i pris också. |
|
|
Tycker inte att det verkar vara någon större skillnad på 523 och 525 i pris, dock klart större utbud av 523. Hur är 530 jämfört med 525? |
|
|
525(192hk) o 523 är inte så stor skilnad men 218hk 150+ 530 aut går väldigt bra tycker ja. |
|
|
Satsa på en E60 535D så har du bra utrustning och mycket kraft när du behöver. Lycka till Min bil: Länk |
|
|
En grym bil men tyvärr för hög skatt, Kanske ev en LCI men så mycket pengar vill jag inte lägga just nu. |
|
| Kanske hämta en från Tyskland Länk | |
|
6000kr i skatt!! Sist jag räkna på det mot jämförande bensin model så behövde man köra ca 1500mil inna det blir lönsamt!! |
|
|
Har funderat på det med att ta hit något från tyskland, Men är det verkligen lönt i prisklassen 130-160.000kr? O då ska bilen ha gått under 10,000mil. Jag kör ca 1200-1500mil om året. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.