|
|
|
|---|---|
|
Hallojs, fick punka idag. På färddatorn visades "tire pressure loss, you can continue drive ... 80km/h bla bla" Jag har tidigare haft en 330 -06 där typ samma meddelande visades vi punka. Så jag rullade glatt 30km till däcksfirman och sa åt dem att sätta på nya RFT-däck. Då meddelade de att det INTE sitter RFT på 520Dt! Stämmer detta? Varför visas då "continue drive 80km/h i färddatorn"? | |
| Köpte du bilen ny? | |
|
Ja |
|
|
Menade däckfirman generellt på den modellen eller just din 520dT efter att de tittat på den? __________ Mvh Grelle |
|
|
De flesta bilarna med 225/55-16 orginalmontage har inte RFT.. Henrik |
|
| Bytte framdäck på min 525:a förra veckan RFT 245x45x17, ca 4 500:-/st inkl. montage. samt att de fick beställa upp däcken från Tyskland (1 veckas leverans bytte på Stor däckkedja) Så aldrig mera RFT! | |
| 4500 st ????? | |
| Har för mig att iDriven skriver, att du har tyre pressure loss, you can continue to drive, IF you have RunFlat Tires installed. | |
| Den säger det om du har pyspunka också, det behöver inte vara tomt. Det är inte ovanligt med falsk-larm från RDC systemet. | |
| 4500 låter orimligt för 225/45/17 eller så blev du lurad. Fick betala 2900kr styck för nya Michelin PS2 RFT hos en hederlig lokal däckfirma, och då var det dimensionen 255-35-18... | |
|
Inte orimligt om det är köp på "stor däckkedja". Däck är det ju väldigt enkelt att kolla upp priser på och skillnaderna mellan olika firmor kan vara stora. Tittar man på Däckonline så kostar RFT i 245/45-17 mellan 2114 och 2675kr/st. Alla dessa däck är kvalitetsmärken. Kollade även en lokal firma och dom hade enbart GY F1 Assymetric som RFT och för det ville dom ha ca. 2200kr/st + mont. ___ //Ulf |
|
| det tyckte jag med! Fick dock GY med Bmw stjärnor på! Vilket jävla plus va?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.