|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det går att konvertera MKIII till MKIV på något vis? Eller måste man byta ut hela enheten i bagageutrymmet? Har för mig att jag har läst att någon gjorde den här konverteringen, alltså utan att byta enhet. Kan iofs ha blandat ihop det med något annat. Gäller i alla fall på en E39. Om det krävs att enheten byts ut, är det något mer (utöver enheten i bagageutrymmet) som ska bytas ut för att MKIV ska fungera korrekt i en bil som från början hade MKIII? //Schnitzer | |
|
Hei Du må bytte ut din MK3 enhet med en MK4. Det er ikke nødvendig å gjøre noe annet enn det. Samme kabler, GPS antenne etc. mvh, Knut |
|
|
Ok, tack för infon. Du vet inte vilken som är den sista versionen av CD-ROM med kartor för MK3? Jag har ju original-CD:n från 2001, men fungerar någon senare version? Isf från vilken år då? Tänkte om man kunde få lite mer utökade kartor. //Schnitzer |
|
|
Det fanns CD-kartor från 2010 i alla fall, vet ej om det kommit en 2011. Bianca vet garanterat... ___ //Ulf |
|
|
Det finns från 2011, köpte en över skandinavien i juli, 750kr hos BMW. Stephan |
|
|
Strålande! Vad får man egentligen om man uppgraderar till MK4? Givetvis DVD, men vad finns det för andra skäl att uppgradera? Är ju ingen mening att uppgradera för kartornas skull eftersom det finns 2011 års version på vanlig CD. //Schnitzer |
|
|
MK4 är snabbare när man bläddrar i menyerna och även snabbare att beräkna rutt. Den ger även möjlighet till att få "bird view"-perspektiv samt att det finns ett utbud av "moddade" skivor där fartkameror och andra POI's är inlagda. Sen slipper man ju byta skivor om man kör på Europasemester... MK4 är sammanfattningsvis en trevligare maskin men personligen skulle jag inte betala massor med pengar för att uppgradera. ___ //Ulf |
|
| man kan få dag o natt plus du kan få 3d bild. riktig kul har sj | |
| Nu känner jag mig jobbig men hittade denna tråden. tolkar era inlägg som att det bara är att byta ut själva läsaren?? Mvh Oscar | |
|
Osvar, det stemmer. Om du har en MK3 enhet kan du bytte ut denne direkte med en MK4 (DVD). Den vil virke både med en 4:3 og 16:9 skjerm. Har du MK1-MK2 må noen få endringer gjøres i kabelsettet. Og om du har en MK3, husk å først koble ut etter at lyset på den er slukket ellers kan den skades. |
|
| Tack för info! Att jag inte gjort detta tidigare.... Min läsare till min MK3 har varit trasig en lång tid och spottat ut cd-skivan. Nu blir det Ebay sökningar på hög nivå! | |
|
MK3= S W 3-1/63=80 tals grafik,processor i klass med amiga 500 m.m Mk4= S W 4-1/00= man kan lägga in svenska menyer+tal,nattläge,annan splash logga m.m typ:Länk "sky is the limit" |
|
|
MK3= Scandinavia 2013/2014 stl:684 mb MK4= Road Map Europe HIGH 2013 stl:7.72 gb 2014 på ingående |
|
|
Kanske kan få låna tråden lite: Jag har en E39 tillverkad 10/2001 med MK4 och en skiva från 2010 i skivläsaren. Frågade på BMW om det fanns någon nyare version av DVD-skivan. Det fanns en från 2013 att köpa men den kostade runt 2000 kr!!! Finns det något billigare sätt att få en nyare version till min bil tro? |
|
|
Kolla www.dvdnav.com /Oscar |
|
|
Tack, Okke/Oscar! Beställde en ny skiva därifrån idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.