|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! vill bara börja med att säga att jag har sökt sökt och återigen sökt efter mitt svar, men jag får bara olika svar av olika personer hela tiden.. Nu är det så att jag skulle vilja ha ett recept här av någon som har kunskap om detta, eller som har utfört detta! Det jag vill ha är ett recept på vad som behövs för att flytta över en m50b25 till en e30 kaross! Vad jag har förstått så ska man alltså köra med e36ans motorfästen och e28 535ans motorkuddar? Jag har en m50b25 ifrån en e36(har sett att man ska sätta på 525ans tråg på motorn) e36 328 kardan och en e36 m3 zf låda ligger. Vad mer är det jag mer ska inskaffa? Varför jag ber om hjälp är för att jag vill ha alla saker innan jag börjar med att sätta i motorn. Mvh hampus:) | |
|
Ingen? |
|
|
Ser ut som du täckt det mesta. Vet inte riktigt vad jag har för motorkuddar. 525 tror jag. Grenrör från M52 kan vara värt att skaffa. De går att kapa och svetsa om. M50 har gjutjärn och det blir väldigt tvära böjar med de grenröret. Eller så skaffar du ett turbo-grenrör och använder det, det har jag gjort. Har ett sånt där kina-skräprör i rostfritt och har svetsat det fyra gånger nu då det spricker väldigt lätt. Jag har bromsservo från E36 316 ATE men det är väldigt tajt mot insuget med det. Polo ska passa annars. Vill du inte skarva ihop kabelhärvan kan det vara värt att skaffa kontakter från M50 och E30 och göra en adapter. Det står en del om mitt bygge i min bilblogg: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Tack så mycket för ditt svar! Kabelhärva och grenrör kommer nog att lösa sig då det kommer att vara en turbokonverterad motor, och så blir det ju ett sprut installerat, så det lär väl lösa hela kabelhärvan. Men då ska jag satsa på att köpa en bromsservo ifrån en polo. vet du vilken årsmodell man tar ifrån? mvh hampus |
|
|
Kan nog även få lite svar på dina frågor utav denna killen på garaget. Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Finns en tråd här på autopower som heter "M50 i E30, fyll på" eller nått liknade. | |
|
#isåkare : Jo jag har läst igenom nästan hela tråden där. Men får inga riktiga svar där, vissa säger att det går med vissa saker, och nån annan säger att det inte alls går. så jag blir så osäker. Mvh hampus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.