|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänker byta mina M-Sport instegslister på min 530 E61 -06 då de ser taskiga och "icke premium" ut. Är det svårt? Hur gör man? Ser att Schmiedmann har 4 för ca 1700 kr totalt. Länk | |
|
Tycker det är lite dåligt av bmw att det ska behövas bytas redan på 06or. Du får gärna skriva om du får fram hur man byter dom! Min bil: Länk |
|
|
Precis bytt ut min lister. Köpte beg på Bildelsbasen. 4 st M-lister som suttit på en 535a som rullat 4000 mil. Dom va som nya, 240:- st, kika där först. På BMW skulle dom kosta 700:- fram st och 500:- bak st. Hur man sen byter dom, listerna sitter med klipps 5 st på de främre och 4 bak. Du dra upp listen helt enkelt, kan sitta på sina ställen. Har du max otur kan skenan som klippsen sitter i brytas av, men det hände aldrig mig på 4 st så det ska va lugnt. Montera är precis tvärtom. Du för in klippsen i varje skena på listen, du kan därefter flytta klippsen i sidled för att justera så dom passar i hålen på tröskeln innan du trycker fast listen. Klipps finns att köpa hos din BMW Handlare för 1,50:- st. Listerna passar från 2004 och upp (dock inte de senaste modellerna.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.